חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ההצבעה על חוק הריכוזיות נדחתה לשבוע הבא: "מדובר בנושא רגיש"

ועדת הכספים החליטה להאריך את הדיונים על חוק הריכוזיות וההצבעה בנושא תעשה ככל הנראה ביום שני הקרוב. כמו כן מתכננת הועדה לערוך דיון נוסף ביום ראשון שלפני ההצבעה.

ההצבעה היתה אמורה תחילה להתקיים אתמול אך היא נדחתה להיום בשל חוסר הסכמות על רקע הצעתו של ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל לפיה כלל התאגידים יצומצמו לשתי שכבות, אולם קבוצות עסקיות להן חברות נכדות המגייסות אג"ח יוכלו להמשיך ולהחזיק 3 שכבות.

"שמענו את עמדתם של כל הגורמים הרלוונטיים לנושא ולא נמצא ולו מומחה אחד אובייקטיבי" – כך אמר היום בפתח דיון נוסף על פרק הפירמידות בחוק הריכוזיות יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), בתגובה לדרישת ח"כים לשמוע חוות דעת של מומחים נוספים. "הוועדה קיימה דיונים ממושכים בחוק הריכוזיות וטרם סיימה את העבודה עליו. כל הדיונים פתוחים לחלוטין לציבור ולתקשורת", הוסיף.

סלומינסקי סיפר כי "מקרב בעלי שליטה היחיד שהגיע הוא נתן חץ ונתנו לו את הזמן הנדרש להציג את עמדתו. הדיון עדיין פתוח ויש עוד דברים רבים שטרם גובשו ואני חוזר ומזמין את כל מי שיש לו מה לומר בעניין לבוא ולהציג את משנתו בעניין. צריך לזכור שהמשותף לכולנו, קואליציה כאופוזיציה, שאנחנו מעוניינים לקדם את חוק הריכוזיות ויפה שעה אחת קודם. חוק הריכוזיות ייטיב עם הציבור, יגביר את התחרות ויוריד את יוקר המחייה".

"אני מרגישה שאנחנו מועלים בתפקידנו כחברי כנסת", אמרה ח"כ זהבה גלאון (מר"צ). "מדובר בנושא מאוד מורכב ויש הרבה נושאים שאנחנו לא מספיק בקיאים בהם. אתמול ישבו כאן רגולטורים ואין לנו יכולת אמיתית להשיב להם תשובות הולמות".

צילום: דוברות הכנסת

"על הוועדה להזמין מומחים בלתי תלויים", הוסיפה גלאון. "אנשי אקדמיה, ארגונים, בעלי עניין וכדומה. אנחנו קצת ממהרים ולא שומעים עוד גורמים. מבקשת שהוועדה תזמן מומחים מהתחומים השונים. אנחנו קבוצה של חברי ועדה שמבקשים שהוועדה תשמע את עמדתם של שורה של מומחים כעו"ד דידי לחמן-מסר, אבי בן בסט ואחרים. יש מגוון דעות וכדאי לשמוע את כולם".

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) אמר כי "לפעמים אני שומע מישהו ואני חושב שהוא צודק ואח"כ אני שומע גורם אחר וגם הוא נשמע צודק. אני חושש שמא אנחנו נביא להתמוטטות שוק ההון. השוק הושפע כבר מתחילת דיוני ועדת הריכוזיות עוד בטרם התקבלה כל החלטה ולכן אני תומך בעמדת גלאון, להביא לוועדה כל מי שיכול ורוצה לבוא ולהביע את עמדתו ביחס לחוק".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) טענה כי "נמצאים כאן גורמים שכבר נמצאים כאן כתנועה לפירוק הריכוזיות וארגונים חברתיים שונים ואפשר לתת גם להם לדבר בדיונים".

היו"ר סלומינסקי השיב לחברי הכנסת, כי "כל מי שביקש דיבר והציג את דבריו, אך לא ניתן להאריך את הדיונים עד בלי די. לטובת הציבור, כדאי להביא לאישור את החוק, כמובן תוך התאמתו המקסימלית לצרכים האמתיים של המשק והציבור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן