Forbes Israel Logo

ההשקעה משתלמת: שיכון ובינוי מוכרת בניין משרדים בוורשה

חברת שיכון ובינוי מוכרת 50% מאחזקתה בבניין משרדים (KBP) בעיר וורשה שבפולין לצד שלישי. המכירה תתבצע באמצעות חברת RED, פעילות יזום הנדל"ן של החברה באירופה. בעקבות העסקה תרשום הקבוצה רווח של 55 מיליון שקל, לפני מס. RED תמשיךה להחזיק בנכס ולנהל את בניין המשרדים.

משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי אמר, כי "הכנסת השותף ב-KBP הינה המחשה נוספת לתפיסה האסטרטגית בשיכון ובינוי בנושא ה- project cycle – ייזום, הקמה, הפעלה והשבחה של נכסים, ולאחר מכן מימוש חלקי, בתזמון נכון, תוך שחרור הון ושמירה על פעילות ההפעלה".

דבורין | צילום: יח"צ

עסקה זו היא חלק מתהליך צמיחה מואץ של פעילות RED במרכז אירופה בשנים האחרונות. היקפי מכירת הדירות של RED הגיעו לכ-1,000 יחידות דיור במונחים שנתיים (מ-241 יחידות שנמכרו ב-2014, ל-570 יחידות ב-2015, 743 יחידות שנמכרו ב-2016 ו-767 בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017). פעילות החברה מתרכזת בערים וורשה, בוקרשט, פראג ובלגרד.

בשלוש השנים האחרונות ביצעה החברה השקעות של כ-150 מיליון אירו ברכישת קרקעות לפיתוח פרויקטים, וכיום היא מנהלת עשרה פרויקטים בשלבי בנייה שונים. פעילותה נהנית מהצמיחה המואצת של שווקים אלה.

התרחבות הפעילות נתמכת באיתנות הפיננסית של שיכון ובינוי, ובידע הרב שנצבר בקבוצה בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטים, ובכלל זה נדל"ן מניב בישראל ובעולם.

לדברי מנכ"ל RED, גיא דבורין, עסקה זו ממחישה את היכולות הניהוליות והמקצועיות הרבות שנצברו ב-RED לאורך השנים. "אנו חיים ונושמים את המדינות בהן אנו פועלים, והמגע המתמיד עם השטח והפרויקטים מוביל אותנו להזדמנויות צמיחה נוספות במדינות שבהן אנו כבר נמצאים ובמדינות חדשות. כך נמשיך לעשות גם בהמשך הדרך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.