Forbes Israel Logo

הוקינג מזהיר – המכונות, הרובוטים והמחשבים יביאו להכחדת המין האנושי

הפיזיקאי הבריטי, סטיבן הוקינג, הנתמך כולו ככללו במכונות ובטכנולוגיה בכדי להתקיים, מזהיר מהאיום האפוקליפטי שטמון בבינה המלאכותית. זאת לאחר שהיזם האמריקאי אלון מאסק הציף את הנושא למודעות האנושית בתחילת השנה.

"פיתוח הבינה המלאכותית מהווה איום על המין האנושי ועלול להוביל אותו אל סופו", אמר פרופ' הוקינג לרשת החדשות BBC. "הם ימריאו בכוחות עצמם ויעצבו עצמם מחדש בקצב הולך וגובר" הוא אמר. "בני אדם, המוגבלים על ידי האבולוציה הביולוגית האיטית, לא יוכלו להתחרות בקצב ולכן יוחלפו". 

נתמך בטכנולוגיה ומזהיר מפניה. הוקינג | צילום: מתוך אתר החברה

התרחיש בו המחשבים מפתחים מודעות עצמית ומתחילים להתפתח במהירות על-אנושית מכונה "סינגולריות", מונח אשר פרופ' הוקינג משתמש בו גם בעבודתו על המפץ הגדול והחור השחור. רק בקיץ האחרון הזהיר מוסק כי בינה מלאכותית היא "מסוכנת יותר מהגרעין". ושיתף את דאגותיו בטוויטר כי הוא "מקווה שאנו לא רק מנהלי האתחול הביולוגי לאינטליגנציה הדיגיטלית. אך למרבה הצער, הסבירות לכך רק עולה עם השנים".

אלון מאסק דואג | צילום: ויקיפדיה

הוקינג הזהיר כבר בעבר על כך שקשר עם חייזרים עלול להיות הרסני באותה הצורה שבה הבינה המלאכותית מאיימת על השמדתו של המין האנושי. אך הוא הודה אתמול כי הצורות הפרימיטיביות של טכנולוגיית המחשב "החכמה" שפותחה עד כה, הוכיחה עצמה שימושיות מאוד והוא נתמך בה על מנת לתקשר עם העולם ולבטא את עצמו. פרופ' הוקינג חולה במחלת הנוירונים המוטוריים והוא מדבר עם סינתיסייזר.

הוא פירסם את האזהרה החמורה שלו באירוע בלונדון שבו חשפה חברת המחשבים 'SwiftKey' יישום חדש שנועד לאפשר לו לדבר במהירות גבוהה יותר פי 2 מאשר היום. למרות זאת, הוא החליט לשמור על קולו הרובוטי הנוכחי ולא לעבור לקול טבעי יותר בעל מבטא בריטי, מאחר וקולו הרובוטי הפך לסימן ההיכר שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן