Forbes Israel Logo

הוראות המעבר למתן מענקים לרוכשי דירות בפריפריה יוארכו

שר האוצר, יאיר לפיד, החליט היום להאריך את הוראות המעבר בדבר מתן מענקים לרוכשי דירות בפריפריה – עד ל-31.10.13. זאת בתום ישיבה שהתקיימה בעניין במשרד האוצר בהשתתפות נציגי אגף התקציבים ומנכ"ל משרד השיכון.

בעקבות החלטת הממשלה על ביטול הטבות במסגרת הבור התקציבי, כשביניהן תכנית המענקים וההטבות בפריפריה, החליטו משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר כי ההטבות ימשיכו לתקופת מעבר כדי לאפשר לזוגות צעירים וחסרי דירה נוספים ליהנות מההטבות בפריפריה. השבוע סוכם כאמור כי ההטבות יוארכו, כך שרוכשי דירה חדשה בפריפריה שיחתמו על חוזי רכישה עד ל-31 באוקטובר 2013 יוכלו להמשיך וליהנות מהמענק.

"החלטה זו באה על מנת למזער את הפגיעה ברוכשי דירות בפריפריה אשר היו זכאים בעת רכישת דירתם להנחה בדמות המענק ואשר הסתמכו עליו בעת הרכישה", נימקו באוצר את הצעד. "עם קבלת ההחלטה, יוכלו הרוכשים לממש את רכישתם בפרק זמן סביר".

צילום: אהוד כהנים

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר בעקבות ההחלטה: "שיתוף הפעולה בין המשרדים מביא לתוצאות מבורכות. זאת על מנת לעודד את מי שהחליט לעבור לפריפריה ובכדי למנוע פגיעה ברוכשים רבים אשר כבר התחייבו לרכישת דירה על סמך המענק".

התכנית כוללת מענק של 60 אלף שקל לזוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה בפריפריה ועוד החזר סבסוד פיתוח של עד כ-40 אלף שקל לדירה. הישובים הנכללים בתכנית הם אופקים, בית שאן, בועיינה-נוג'ידאת, דימונה, טבריה, חורה, חריש, ירוחם, כרמיאל, כפר מנדא, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, יפיע, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סח'נין, עכו, ערד, צפת, קרית שמונה, רהט, שדרות, חצור הגלילית, אל-סייד ושלומי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.