Forbes Israel Logo

הוריקן של סטארט-אפים: ההמצאות שתעזורנה בסופה הבאה

אולי אי אפשר לנצח את הטבע אבל אפשר לנסות להתמודד איתו: רובוטים צפים היכולים לאסוף מידע על הסערה, תאי דלק שמחפים על הפסקות חשמל, כלים שעוזרים לבחור את מסלול הפינוי ומכשירים העוזרים להישאר מחוברים לאינטרנט – אלו חלק מהחידושים של חברות הסטארט אפ שיעזרו בניסיון להתמודד עם האסון הבא.

חידושים רבים כאלה כבר מוכיחים את עצמם, לא רק בסופה מאסיבית כמו זו שידע החוף המזרחי בשבוע האחרון אלא גם באסונות טבע אחרים כמו הוריקן אייזיק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

LiquidRobotics לדוגמא, מציגים רובטים צפים בכדי למדוד שינויים בעוצמות הגלים באוקיינוס וכאלה היכולים להישלח לעבר סערה מתקרבת. שלא כמו מטוסים העוקבים אחר מזג האוויר, הרובוטים יכולים לבצע בדיקות על פני השטח באוקיינוס ולספק נתונים חשובים אודות המסלול העתידי של הסופה ועוצמתה.

יותר מ-8 מיליון בתים נותרו ללא חשמל – הוריקן סנדי | צילום: רויטרס

הרובוטים מספקים מידע בזמן אמת על התנועה של הלוחות הטקטונים, מידע שעוזר למדענים לקבוע האם תזוזת הלוחות תגרום לצונאמי לדוגמא. הרובוטים כבר נמצאים בשימוש בבמדינות כמו יפן ואינדונזיה, בשביל מטרה זו. סמנכ"ל המכירות הבנלאומיות בחברת סאניווייל, מאמין כי זה עדיין מוקדם מדי לפנות לגורמים הרשמיים במדינות שנפגעו זה עתה מהוריקן סנדי ולהציע להם את הרובוטים.

דוגמא נוספת לעסקים המחפשים לספק תשובות מאסונות הטבע היא Climate Crop, חברה שעוזרת ללקוחותיה להתמודד עם תנאי מזג האוויר ונתמכת בקרנות הון-סיכון כמו גם בגוגל. החברה מנתחת את תנאי מזג האוויר בכדי לתמחר את הביטוח על היבול והשדות החקלאיים.

אחת הבעיות הגדולות ביותר שאזרחי החוף המזרחי היו צריכים להתמודד איתו היא העדר אספקת חשמל כאשר תשתית החשמל במדינות רבות קרסה. טכנולוגיה חדשה מאפשרת ייצור תאי דלק המסוגלים להפיק חשמל במקומות בהם האספקה נפסקה.

הפירמות המייצרות את תאי הדלק כמו ClearEdge מוכרות את המערכת מיחידות כוח של חמישה קילוואט היכולים לספק חשמל ל-3,000 מטר מרובע. התאים עובדים על גז טבעי ובאמצעות מערכת כימית מתוחכמת הם מצליחים לייצר חשמל – בלי לשרוף הדלק.

"בגלל שהגז הטבעי זורם בצינורות גם כאשר החשמל נופל, ClearEdge יכולה לספק פתרונות טובים לאזורים בעיתיים", אומר ניל סטרלינג, סמנכ"ל השיווק של החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.