Forbes Israel Logo

הותר לפרסום: הנושה של יוסי מימן – ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט

הותר לפרסום: בוטלה התרעת פשיטת רגל לאיש העסקים יוסי מימן, אשר הוגשה לפני כשלושה שבועות בידי ראש המוסד לשעבר, שבתאי שביט. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, הורתה אז על המצאת התרעת פשיטת רגל למימן, מנכ"ל חברת אמפל, לבקשתו של שביט בשל חוב לכאורה של מימן. 

צו איסור פרסום הוטל אז על רוב פרטי הבקשה, כולל שמו של הנושה אשר הגיש אותה, אולם השופטת אלשיך אישרה לפרסם כי על מימן היה לשלם את חובו לנושה בתוך 7 ימים. אם לא היה עושה כן היה הדבר נחשב כמעשה פשיטת רגל אשר יכול היה לשמש כיסוד להגשת בקשת פשיטת רגל נגד מימן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יוסי מימן | צילום: אלירן אביטל

מקבוצת מרחב נמסר אז בתגובה: "מדובר בעובד בכיר לשעבר בקבוצה שכבר קיבל כ-95% מהמגיע לו בסך של עשרות מיליוני שקלים, ויקבל את השאר המגיע לו. לא ברורה הסיבה לפנייה לבית המשפט למעט מניע נקמני, שכן גם יתרת החוב הזעומה שנותרה תשולם אף היא". היום כאמור הותר לפרסום כי מדובר בשביט וכי הצדדים הגיעו להסדר.

מימן הודיע לפני כ-3 חודשים כי הוא מוותר על חברת האחזקות אמפל, ומעביר אותה לידי מחזיקי האג"ח. הנהלת החברה הודיעה על המהלך בפגישה בין ועדת הנושים שמונתה על ידי בית המשפט האמריקאי והחברה.

מקורבים למימן טענו כי החלטתו התקבלה לאחר שהבין כי מיעוט בקרב מחזיקי האג"ח פועל לטרפד הסדר שיאפשר החזר של החוב למחזיקים וכי לא ניתן להגיע להבנות בנושא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.