Forbes Israel Logo

הותר לפרסום: השר הבכיר נגדו הוגשה תלונה – סילבן שלום

הותר לפרסום: השר הבכיר אשר נגדו הוגשה תלונה על ביצוע עבירות מין בעובדת משרדו לפני כ-15 שנים – הוא השר סילבן שלום, ששימש בזמן אליו מתייחסת התלונה כשר המדע והטכנולוגיה.

העיתוי מבחינתו של שלום גרוע במיוחד, שכן רק לאחרונה החליט על התמודדתו במרוץ לנשיאות המדינה. כעת, צפוי שלום, המשמש כיום כשר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, וכשר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי, להמתין לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה, שיברר עם בכירים במשרד המשפטים ובמשטרה את אמינות התלונה, ואם לא חל עליה חוק ההתיישנות. בסיום הבדיקה יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית נגד השר.

"הגעתי למלון ונכנסתי לחדר שלו", סיפרה המתלוננת לגל"צ, "הוא ישב על המיטה הרחוקה וביקש ממני לבוא לשבת לידו – הוא אמר לי שאני הולכת לשנות לו את החיים".

ביוזמת גלי-צה"ל נשלחה המתלוננת לשתי בדיקות פוליגרף. היא סיפרה את גרסתה בבדיקה הראשונה ונמצאה דוברת אמת. עם זאת, בבדיקה נוספת אתמול התוצאות היו פחות חד משמעיות. בנוגע לטענה כי קיימה מגע מיני עם שלום, הראה הפוליגרף כי המתלוננת נוטה לשקר. היא עומתה עם טענתה השנייה כי נעתרה לבקשה לקיים עמו מגע מיני היות ופחדה להיפגע, ונמצאה דוברת שקר.בבדיקה האחרונה היא נשאלה האם עומדים מאחוריה מניעים זרים או גורמים בעלי עניין שרוצים לפגוע בשלוםמבחינה פוליטית, בעיקר על רקע התמודדותו לנשיאות. על הדברים היא השיבה בשלילה, ונמצאה דוברת אמת.

השר סילבן שלום | צילום: רויטרס

שלום, כידוע, נשוי לאשת התקשורת ג'ודי ניר-מוזס-שלום, עמה הוא התחתן בשנת 1993. השניים מתגוררים ברמת גן, ולהם שלושה ילדים משותפים, ושניים מנישואים קודמים של ניר מוזס.

בנו של השר, איש התקשורת נמרוד ניר, הגן עליו הלילה בסטטוס שהעלה לפייסבוק והורד בינתיים. "בית הקלפים זה כלום לעומת מה שמתרחש בפוליטיקה הישראלית", כתב הבן, "למזלנו, פרנק אנדרוודים אין הרבה כאן – אז כשפוליטיקאים עסקנים שאין להם הישג אחד מלבד התחמקות מכתבי אישום ושוחד לח"כים – מחליטים להפיץ קמפיין שקרי הזוי ומשמיץ נגד האדם הכי ישר ומוכשר במערכת הפוליטית".

"העם לא עד כדי כך מטומטם – לא בטיימינג לא בשקרים ולא ברשלנות של ההפללה. אצלנו במשפחה הטקט מעולם לא היה ערך קדוש על פני האמת – וכשתוקפים אותנו בשקרים והשמצות מהסוג הזה – צפו לפייט הולם", כתב ניר.

מנגד, חברתה הטובה של העובדת שהתלוננה, סיפרה בראיון לגלי צה"ל על ההשפעה שהיתה למעשה, לכאורה, על המתלוננת. "היא ניסתה לבנות את חייה, מצאה עבודות פה ושם, אבל מעולם לא היו לה מערכות יחסים זוגיות", סיפרה ג' והוסיפה, "לדעתי, הוא דפק לה את החיים".

ג' סיפרה לגל"צ כי המתלוננת, בת 34 באותה התקופה, היתה פקידה במשרדו של השר שלום. לדבריה, העובדת סיפרה לה על התקיפה לכאורה ימים לאחר המעשה. "היא סיפרה לי על האירוע המזעזע. היא אמרה שהוא הזמין אותה לבית המלון, איך התרחשו העניינים ומה היא נאלצה לעשות עבורו. זה די מבחיל. אמרתי לה שהיא חייבת להתלונן במשטרה. היא לא רצתה להתלונן. היא אמרה לי שהיא מפחדת כי הוא במשרה בכירה ומקושר וזה יכול לפגוע בעתיד שלה".

"היא היתה במצב מאד מבולבל ומאד חלשה. היא נלחמה על המשרה שלה ואין לה משפחה תומכת. היא ניסתה לשמור על הפרנסה שלה. הוא היה שר, היא היתה צעירה. היא מחקה את העניין הזה. כנראה מגנון ההדחקה שלה היה מאד חזק".


לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן