Forbes Israel Logo

הזדהות עם הדסה: בתי החולים ברחבי הארץ שובתים שעתיים

הבוקר (א'), החל משעה 10:00 בבוקר, עורכים בתי החולים ברחבי הארץ שביתה בת שעתיים כצעד של הזדהות עם עובדי בית החולים הדסה, שנקלע לקשיים כלכליים. בשעות אלה יעבדו בתי החולים במתכונת חירום בלבד. במקביל מתקיימת הפגנת רופאים מחוץ לישיבת הממשלה בירושלים.

להדסה גירעון שוטף של 300 מיליון שקל וגירעון מצטבר בסך 1.3 מיליארד שקל. ביום שישי האחרון הגישה הנהלת בית החולים בקשה להקפאת הליכים. אחרי שביום חמישי, עיקלו הבנקים חלק מהחובות של הדסה. אם הבקשה תאושר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, ינוהל בית החולים במשך שלושת החודשים הקרובים על ידי נאמן.

בתצהיר הבקשה להקפאת ההליכים שהגיש בית החולים לבית המשפט, הוא מצייר תמונה עגומה של התנהלות כלכלית בעייתית לכאורה. כך לדוגמה, זכות שהוענקה בעבר לוועד עובדי המינהל והמשק לקדם כמה עובדים בכל שנה, הובילה למצב בו 900 עובדים מקבלים שכר ניהולי, אך בפועל קיימות 400 משרות ניהול בלבד.

עוד עולה מהתצהיר, כי בית החולים מעסיק כ-6,000 עובדים, בהם 1,180 רופאים ו-2,083 אחיות, וכי כל העובדים, הגמלאים ובני משפחותיהם זכאים למימון שירותי בריאות. שר האוצר יאיר לפיד התייחס אתמול למשבר בהדסה, ואמר כי "הדסה גדולה מדי בשביל ליפול. עלינו לסייע, אבל באופן שלא נהיה באותו מצב בעוד שלושה חודשים. היה שם כשל ניהולי, ואם המדינה שמה כסף, אז יהיה פיקוח של המדינה על בית החולים".


בית החולים הדסה עין כרם | צילום: מתוך ויקיפדיה

ממשרדי האוצר והבריאות נמסר כי המדינה תסייע להדסה בצורה מיידית במימון של 50 מיליון שקל, בנוסף ל-50 מיליון שקל נוספים שיועברו מארגון נשות הדסה. הכספים מיועדים לתשלום משכורות לעובדים, שקיבלו רק מחצית משכרם עבור חודש ינואר, ולתפעול שוטף של בתי החולים.

רופאי בתי החולים ועובדי המשק, שחששו מפנייה להקפאת הליכים, שמשמעותה אפשרות שהחובות לעובדים לא ישולמו, הגיבו בזעם. יו"ר ועד עובדי המנהלה והמשק בהדסה, אמנון ברוכיאן, אמר בתגובה כי "הנפגעים העיקריים מכישלון ההנהלה יהיו מאות אלפי החולים המטופלים במסירות בהדסה, וכמובן העובדיםהפשוטים, שמבחינת מנכ"ל בית החולים היו שקופים לאורך כל הדרך".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.