Forbes Israel Logo

הזרמת הגז ממאגר תמר תתחיל בסוף השבוע; שלום: "הישג אדיר"

צינור הגז הטבעי ממאגר תמר יתחיל לזרום, על פי הציפיות, בסוף השבוע הקרוב. היום ביקרו שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, יחד עם בעל השליטה בקידוח תמר, יצחק תשובה, במוקד המרכזי לזרימה. פתיחת צינור הגז הטבעי צפויה להוביל להוזלת עלויות ייצור החשמל ולהוזלת מחירי החשמל.

שלום כי "עם כניסת הגז הטבעי ממאגר תמר נשיג הישג משמעותי אשר יתבטא בתרומה אדירה לתמ"ג, על ידי גידול של 1-2% וחיסכון של כמיליארד שקל בחודש. פרויקט זה יחד עם פרויקטים נוספים יובילו לתחרותיות בשוק זה וייתנו אופציות נוספות לייצור המוני של חשמל בישראל. מדובר במהפכה של ממש בשוק האנרגיה בישראל ולהובלה לעידן חדש של עצמאות כלכלית ושחרור מכבלים של הסתמכות על מקורות זרים לאספקת גז, אך במקביל צריך לעשות מהלכים חשובים כך שלא נהיה תלויים בצינור גז טבעי אחד".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: משה בנימין

בעל השליטה בקידוח תמר, יצחק תשובה, אמר בסיור: "הזרמת הגז תביא לשינוי משמעותי מבחינה מדינית וחברתית. המדינה תהנה מהכנסות גדולות ממסים ותמלוגים, ותהפוך לשחקן חשוב בשוק האנרגיה הבינלאומי".

תמר הוא שדה גז טבעי הנמצא 90 ק"מ מערבית לחיפה, אשר התגלה בינואר 2009. על פי ההערכות, פוטנציאל הגז בשדה מגיע לטריליון רגל מעוקבת. בפעולות הקידוח שותפות נובל אנרג'י ישראמקו, אבנר חיפושי נפט, דלק קידוחים ודור חיפושי גז.

מוקדם יותר היום העלה בנק HSCB את תחזית הצמיחה שלו למשק הישראלי ב-2013 ל-3.3%, ביחס ל-2.9% שחזה קודם לכן. הסיבה המרכזית להעלאת התחזית, ציין הבנק, היא הזרמת הגז מתמר. "לגז הטבעי תהיה השפעה משמעותית על הצמיחה של המשק הישראלי השנה", כותב הכלכלן הראשי של הבנק, סטיבן קינג. "הפקת הגז הטבעי צפויה לתרום קרוב ל-1% לתמ"ג בשנה כולה. הצמיחה של המשק הישראלי בנטרול השפעת הגז הטבעי תסתכם ב-2.6% בלבד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.