Forbes Israel Logo

החבילה הצרה בכבלים ובלוויין: יותר חדשות וסרטים במחירים זולים

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין אישרה היום את מתווה השימוע בנושא "החבילה הצרה" שיחויבו חברות הכבלים והלוויין לספק לציבור. החבילה תכלול את הערוצים הבסיסיים בשילוב של לפחות ארבעה ערוצים תוכניים נוספים בנושא: ספורט, ילדים ונוער, סדרות וסרטים, וחדשות עולם, וזאת תוך שמירה על ההשקעה ביצירה הישראלית.

עד 20% תכנים המיועדים לילדים – החבילה הצרה | צילום: רויטרס

בהתאם לתיקון האמור, יידרשו החברות להציע למנויים במסגרת מקבץ שידורים מצומצם, חבילה של 4 ערוצים במגוון תחומים בנוסף לחבילה הבסיסית שהן מחוייבות להציע על פי חוק. תיקון הכללים לחבילות המוצעות שהציעה המועצה נועד אף להסדיר את חובת ההשקעה של בעלי הרישיונות בהפקות מקומיות מסוגים שונים בערוצים אותם יבחרו לשדר במקבץ השידורים המצומצם.

תנאי החבילה הצרה כוללים: 30% של ערוצים המופקים בישראל, 15% הפקות מקומיות בסוגות מורכבות ועד 20% הפקות המיועדים לגיל הרך, לילדים ולנוער. כמו כן, חברות הכבלים מחוייבות להציע מקבץ שידורים מצומצם שידורי ספורט כפי שתקבע המועצה מעת לעת.

את הכללים החדשים פרסמה המועצה לשידורי כבלים ולוויין לציבור הרחב, המתבקש למסור את תגובותיו על מתווה החבילה הצרה עד עד לתאריך 25 ביולי 2012. לאחר בחינת תגובות הציבור לשימוע תקבל המועצה החלטתה ביחס למתווה מקבץ השידורים המצומצם שיוצע לציבור המנויים. התיקון שיתקבל יהיה תקף לפרק זמן של חצי שנה. לקראת תום התקופה, תשוב המועצה ותבחן את ההחלטה, על בסיס נתונים שיעבירו בעלי הרישיונות.

שר התקשורת משה כחלון בירך את המועצה על החלטתה וציין כי "הגיעה העת שמנויי הוט ויס יקבלו חבילת ערוצים איכותית ושימושית – במחירים זולים משמעותית מההצעות הנוכחיות שלהן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.