חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"החלטה היסטורית": שרי הממשלה אישרו את מתווה הגז

מתווה הגז אושר היום על ידי נציגי הממשלה, ויובא בהמשך לאישורה של הכנסת. בטרם פנו השרים להצביע על ההסכם, הכריז בנימין נתניהו ראש הממשלה כי הם עומדים להעביר היום "החלטה היסטורית, לא פחות מזה. ההחלטה הזאת תכניס לאזרחי המדינה, לקופת המדינה, מאות מיליארדי שקלים. הכסף הזה ילך לטובת החינוך, הבריאות, הרווחה ולצרכים לאומיים אחרים".

עד הרגע האחרון לא היה ברור כיצד תיראה ההצבעה. כזכור, שר הכלכלה אריה דרעי שקל להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, המאפשר לו לאשר את ההסכם באופן מיידי, ולעקוף את הרשות להגבלים עסקיים. בסופו של דבר תמך במתווה, אך שלושה שרים לא השתתפו בהצבעה מאחר והצהירו קודם לכן על ניגוד עניינים: חיים כץ, משה כחלון ויואב גלנט. השר להגנת הסביבה אבי גבאי התנגד למתווה הגז, אשר אושר כאמור, בהצבעה בה נכחו תשעה שרים בלבד.

קידוח תמר | צילום: יח"צ

שר האנרגיה יובל שטייניץ, אמר כי "לאחר קיפאון רגולטורי ועיכובים של מספר שנים, שעלו מיליארדים למדינה, ופגעו בביטחון האנרגטי שלנו, אני משוכנע שהמתווה הנוכחי הוא הדבר הטוב למדינת ישראל ולאזרחיה". השר אף התייחס לתיקונים האחרונים שנעשו במתווה, "בהשוואה המהותית אליה חשוב להתייחס היא למצב הקיים: האם זהו שיפור של המצב הקיים? בעניין המחירים יהיה שיפור משמעותי ביחס למצב הקיים, יהיה שיפור בתחרות, יהיה שיפור בביטחון האנרגטי, ותוספת הכנסות למדינה. למתווה גם ערך כלכלי אסטרטגי". כזכור, בסוף השבוע, בעקבות חילוקי הדעות בין הממשלה לבין חברת נובל אנרג'י עזב סגן נשיא החברה את הארץ. שני הצדדים הגיעו להסכמה בנושא, וביום חמישי פרסמו נתניהו ושטייניץ את המתווה החדש.

המתווה שאושר כולל שני תיקונים. האחד הוא תוספות בלוח הזמנים של פיתוח מאגר לוויתן, הנוגעים להשקעות היזמים. השני הוא אפשרות הצמדה של מחיר הגז של יצרני חשמל המייצרים מעל 20 מגה וואט, אל רכיב הייצור בתעריף רשות החשמל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן