Forbes Israel Logo

החל מבצע צוק איתן: למעלה מ-50 תקיפות של צה"ל, בתי פעילי חמאס נהרסו

עזה בוערת. צה"ל פתח הלילה במבצע צבאי "צוק איתן", להשבת השקט והביטחון בדרום הארץ, במהלכו הותקפו כ-70 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין היתר הותקפו משגרים מוטמנים, מפקדות של חמאס ובתים של בכירים בתנועה. הפלסטינים מדווחים על 12 פצועים בתקיפות. צה"ל הודיע לתושבים ולמשפחות לפנות מבנים עוד לפני הירי עליהם.

במקביל, חודש לפנות בוקר הירי. אזעקות צבע אדום ופיצוצים נשמעו במועצה האזורית אשכול באר טוביה, קרית מלאכי, באופקים ובמועצה האזורית יואב.

התקיפה בעזה, שנמשכה כמה שעות ברציפות, באה בתגובה לירי של כ-100 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום ואף באיזור אשדוד, כשכיפת ברזל נערכת יירטה 11 רקטות. אזרח אחד נפצע באורח קל ונזקים נגרמו למבנים ולתשתיות.

הבוקר התבטלו הלימודים והמבחנים במכללת ספיר שבשדרות, כמו כן באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. לא יתקיימו קייטנות במרחק של 40 ק"מ מרצועת עזה. הנחיות פיקוד העורף עודכנו בהתאם למצב, ולפיהן בעוטף עזה יש להישאר במרחק של כ-15 שניות מהמרחב המוגן.

על מנת להתעדכן בהנחיות החירום, היכנסו לאתר פיקוד העורף


הפצצות של צה"ל בעזה אתמול | צילום: רויטרס

בכל היישובים הנמצאים במרחק 40 ק"מ מרצועת עזה, יש להימנע מהתקהלויות של מעל ל-500 בני אדם. בערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע פיקוד העורף הורה לפתוח את המקלטים. גורם ביטחוני אמר אמש ל"מעריב" כי "כוחות צה"ל ערוכים ומוכנים להגן על ביטחון מדינת ישראל ובכלל זה על תושבי הדרום, ששגרת חייהם אינה כשגרת חיים רגילה".

הגורם הוסיף כי "כל פעולה שתתבצע לעצירת הירי ולפגיעה בתשתיות הטרור ברצועת עזה תיעשה תוך שיקול דעת כדי למנוע פגיעה באזרחים". "אנחנו מריחים מלחמה באוויר". כך אמר שמעון אלרואי המתגורר ביישוב בחבל אשכול.

בשל ירי בלתי פוסק מכיוון עזה והיות והמרכז הרפואי ברזילי אינו ממוגן הוחלט להעביר את הפגים ואת היילודים למרחבים מוגנים. הדבר נעשה בתיאום עם משרד הבריאות ופיקוד העורף. בהמשך ועל פי ההתפתחויות ,תשקול הנהלת המרכז את אופי הפעילות שתתבצע בבית החולים ,לרבות העברת חולים נוספים למרחבים ממוגנים.

"מה יכול מלהיות יותר ברור מזה שצה"ל מגייס מילואים, מזרים כוחות בכמויות עצומות לגבול שלנו בעזה ומטוסים לא מפסיקים לחוג בשמיים". אלרואי הביע תקווה כי הפעולה המתוכננת הפעם תחזיר את הדרום לתקופה הטובה שכולם כבר שכחו.

"זה צריך להיות מבצע שיחזיר את הכבוד לצה"ל ואת הביטחון למדינת ישראל ולתושביה. בשביל זה אנחנו ממוכנים לשהות בממ"דים כמה זמן שנדרש".

עוד נודע כי המחלקה המשפטית של צה"ל פועלת בימים האחרונים למנוע תביעות משפטיות נגד צה"ל במקרה של מבצע בתוך רצועת עזה. במהלך הלילה הוזרמו כוחות נוספים משריון ותותחים . המילואים שגויסו כבר הגיעו לגבול עזה, הכוחות מוכנים לפעולה וממתינים להוראה להיכנס לעזה.

"נחצו כל הקווים האדומים. נרחיב את הטווחים ונגיע לתל אביב", מאיימים בזרוע הצבאית של חמאס בעקבות תקיפות צה"ל הלילה. כמו כן, כל צמרת חמאס והארגונים הנוספים, ירדו למחתרת מחשש שישמשו מטרה לחיסול. בצה"ל מאשרים תקיפת 50 יעדי טרור ו-4 בתי פעילי חמאס.

בשל מבצע "צוק ענן" בוטלה הופעתו המתוכננת של הרמטכ"ל בני גנץ, שאמור היה להשתתף היום בדיון של ועדת החוץ והביטחון בנושא מגמות כח אדם בצה"ל. מליאת ועדת החוץ הביטחון תבקר ביום חמישי השבוע באוגדת עזה.

במקביל למערכה בעזה, פתחה ישראל גם במתקפת דיפלומטיה להצדקת המבצע. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיגר הלילה מכתב תלונה תקיף למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם בעקבות מתקפת הרקטות על ישראל וכתב: "ברגעים אלה סירנות נשמעות ברחבי ישראל ורקטות נורות על באר שבע, אשקלון, אשדוד ובית שמש.

חיילי צה"ל בגבול הדרום | צילום: רויטרס

"החמאס יורה על מיליוני אזרחים ישראלים ללא הבחנה. בשעה אחת נורו מעל ל- 65 רקטות, כלומר קצב של לפחות רקטה לדקה" והוסיף: "הנהגת ישראל מחויבת לעצור את הירי ואת מעשי הטרור נגד אזרחיה. זו חובתה של כל ממשלה אחראית. מי שפוגע בישראל ישלם מחיר כבד".

השגריר פרושאור דרש במכתבו גינוי לירי הרקטות: "על מועצת הביטחון מוטלת החובה לגנות את החמאס, להוקיע את הטרור כנגד ישראל ולקרוא לאבו-מאזן לפרק את ממשלת האחדות הפלסטינית באופן מיידי".

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אמש לישראל לחדול מהתקיפות ברצועת עזה ואמר "גרירת האזור להסלמה נוספת תביא רק הרס וחורבן".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.