חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

החנות הסודית של אפל באיביי: ניסוי כלכלי או חיסול מלאי

לקראת סוף 2012, חנות חדשה למוצרי אפל השונים הופיעה באיביי, תחת השם "מוצרים מחודשים". בכותרת נכתב כי נמכרים בה מוצרים של חברת התפוח שעברו חידוש כלשהו, במחיר של כמעט 100 דולרים פחות מהמחירים המקוריים.

על פי ההערכות, החנות מכרה כבר כעשרת אלפים מוצרים שונים של אפל, רבים מהם בהנחה גדולה בהרבה מזו המוצעת בחנות המוצרים המחודשים המקורית של אפל.

אתר 9to5Mac בדק ומצא כי מי שעומד מאחורי החנות המסתורית באיביי היא אכן חברת אפל, זאת למרות שהחנות לא ממותגת כחנות של אפל. החנות הסודית מציעה שירותים הדומים מאוד לאלו שמציעה החברה. המלאי בחנות מתעדכן מדי יום. בין היתר מציעה החנות: אחריות מלאה לשנה, אייפדים ואייפודים שכוללים סוללה חדשה, מערכת הפעלה מקורית מותקנת מראש, כבלים ומדריכים מצורפים, וציון העובדה כי המוצר עבר בדיקת איכות במעבדות החברה.

צילום: רויטרס

פעילותה של החנות באיביי מעלה למעשה שתי שאלות: האחת היא מדוע אפל עושה זאת, והשנייה היא מדוע זה צריך לעניין את הצרכנים. מבדיקת החנות עולה כי כל הנראה מדובר בניסוי מסתורי של אפל שאינו עומד בקנה אחד עם מדיניות החברה השומרת בדרך כלל על מחירים סטטיים. על פי הערכות, הסיבה לשינוי המדיניות היא רצון של אפל להיפטר ממלאים של מוצרים ותוך כדי כך גם להרוויח מעט. 

כעת נותר לראות כיצד יגיבו צרכני אפל לשינוי. האם הם יעדיפו לרכוש מוצר מחודש בהנחה או שימשיכו לקנות מוצרים מקוריים במחירים המקוריים כמיטב המסורת. 

לכתבה המקורית
כתבות נוספות בנושא: 
דיווח: אינטל תייצר את מעבדי האייפון והאייפד העתידיים
דיווח: אפל במגעים עם Beats בעניין שירות סטרימינג חדש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן