Forbes Israel Logo

הטכניון בין 10 המוסדות המובילים את תעשיית ההייטק בעולם

בלומברג החליט לבדוק מי הן האוניברסיטאות המובילות כיום, שבוגריהן מנהלים חברות טכנולוגיה בשווי של מיליארד דולרים ומעלה. לצד האוניברסיטאות האמריקאיות המוכרות, קיים גם ייצוג ישראלי המופיע בעשיריה הראשונה: הטכניון.

משתלבים בשוק העבודה

במידה ואתם מתכננים ללמוד, לומדים או בוגרים של הטכניון, יש לכם סיכויים גדולים להיות מנכ"לים של אחת מחברות הטכנולוגיה האמריקאיות הגדולות בעולם, או לפחות כך סובר אתר בלומברג. במסגרת דירוג חדש שפרסם, בדק המגזין את הרקע האקדמי של 250 מנכ"לים בתחומים שונים ובחברות מובילות, כאשר התנאי היה ששווי השוק שלהם עולה על מיליארד דולר.

את המקום הראשון בדירוג תפסה אוניברסיטת פרינסטון האמריקאית, שבין בוגריה בעבר ניתן למצוא שמות מוכרים וידועים כגון מישל אובמה, השחקן ג'ימי סטוארט, הסופר סקוט פיטצג'רלד ואחרים. השם המוכר ביותר המיוחס לאוניברסיטה הוא אלברט איינשטיין, שאמנם לא היה בוגר האוניברסיטה, אך כן נהג לבקר ולהרצות בה על בסיס קבוע.


צילום: דוברות הטכניון

אך עם כל הכבוד לייצוג האמריקאי הנרחב ברשימה, גם ישראל מככבת בו במקום מכובד משל עצמה. את הטכניון תוכלו למצוא במקום השביעי ברשימה, ומדובר על האוניברסיטה היחידה הממוקמת מחוץ לארצות הברית המופיעה בעשר הראשונות. למרות שהמוסד הישראלי נאלץ לחלוק את המקום השביעי עם אוניברסיטת RICE, אוניברסיטת טקסס ו-MIT, עדיין מדובר על הישג מכובד ביותר עבור הקהל הישראלי, ואנחנו בטוחים שגם אתם גאים בו.

אחד ממוקדי ההייטק המובילים

במסגרת הדירוג, בלומברג אף הגדיל באמצעות פרגון משמעותי לישראל, וציין כי מדובר באחד ממוקדי ההייטק הטובים בעולם. הטכניון, על מנת להוכיח את מחוייבותו לטכנולוגיה ולפיתוח הדור הבא הודיע לאחרונה על שיתוף פעולה עם אוניברסיטת קורנל במטרה להקים קמפוס ואינקובטור לסטארטאפים בשווי 2 מיליארד דולרים, שיבנה בניו יורק.

אחד מבוגרי הטכניון שהוזכרו בדירוג היה דיויד רייס, מנכ"ל חברת Stratasys המייצרת מדפסות תלת-מימד. החברה, המעסיקה 1,500 עובדים מרחבי העולם ומחזיקה משרדים בישראל ובארה"ב, נחשבת לחברת טכנולוגיה מובילה בארה"ב והינה בעלת בסיס ההתקנות הגדול ביותר של מדפסות תלת מימד בשוק המדפסות השולחניות. רק לאחרונה הודיעה החברה על רכישתה של MakerBot בסכום המוערך בכ-403 מיליון דולרים, במטרה לפתח ולהטמיע אסטרטגיות שייבנו על בסיס החוזקות המשלימות של שתי החברות, קניין רוחני וידע טכנולוגי וכן נכסים ויכולות ייחודיות נוספות.

בעקבות הפרסום אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא: "הדירוג של הטכניון על ידי רשת בלומברג, והדירוג המחמיא של הטכניון על ידי אוניברסיטת שנחאי, מצביעים על רמתו הגבוהה ועל מעמדו הבכיר בעולם. כרבע מבוגרי הטכניון משמשים בתפקידי ניהול בכירים. לטכניון מקום של כבוד בהפיכתה של ישראל למעצמת סטארטאפ".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

חינם, נוח וזמין תמיד: התחילו ללמוד דרך האינטרנט

גאדג'טים לראש השנה [01-09-13]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן