Forbes Israel Logo

הטכניון ובנק הפועלים חנכו את מרכז המחקר המשותף TPADS

מרכז מחקר חדש, פרי שיתוף פעולה בין הבנק הפועלים והטכניון נחנך במוסד האקדמי.

"זהו רגע מכונן ומלא תקווה לעתיד, שבו חובר בנק גדול לאוניברסיטה טכנולוגית מובילה כדי לחבר את עולם הכלכלה עם העולם הדיגיטלי", אמר פרופ' בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, בטקס הפתיחה של המרכז המכונה "טכניון-פועלים למדעי הנתונים והמידע" (TPADS).

המרכז החדש הוקם בטכניון על ידי בנק הפועלים והפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש דוידסון במטרה לרתום מודלים טכנולוגיים חדשים לפיתוח בנקאות העתיד. במרכז החדש יפעלו יחד חוקרים מהטכניון ואנליסטים מהבנק כדי לענות על האתגרים המרכזיים בעולם הטכנולוגי-בנקאי. לדברי פרופ' גולני "הזיווג הזה בין בנק הפועלים לטכניון נראה מוזר במבט ראשון, אך הוא מושתת על החדשנות המאפיינת את שני השותפים. המהפכה הדיגיטלית משנה תפיסות שהתרגלנו אליהן ותוביל לכך שהבנקים ייראו אחרת לגמרי תוך עשור. גם האקדמיה, כמו העולם הפיננסי, חייבת להתאים את עצמה למהפכה הדיגיטלית".

שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים לטכניון מתקיים באמצעות חטיבת החדשנות שהוקמה בבנק ובמסגרת יוזמה משותפת שגובשה יחד עם דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, פרופ' אבישי מנדלבאום.

אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת החדשנות, אמר בטקס כי "לפני שנה הכרזנו על שיתוף הפעולה בינינו ואני שמח שהגענו ליום חגיגי זה של חנוכת המרכז המשותף. בנק העתיד הוא בנק פרואקטיבי המחויב להבין את צורכי הלקוחות ולהתאים את עצמו אליהם. חלק מרכזי בכך הוא פיתוח תחומי המידע וניתוח הנתונים ולכן חברנו לטכניון – על מנת לחזק את היכולות הללו אצלנו".

מימין: זיגרסון, פרופ' גולני, כוכבא ופרופ' מנדלבאום | צילום: שרון צור, דוברות הטכניון

"זהו פרויקט חדשני המושתת על יזמות פנים-ארגונית ועל יצירתיות בשני הצדדים השותפים," אמר בטקס דיקן הפקולטה, פרופ' אבישי מנדלבאום. "יש כאן שותפות בין שווים – הבנק מספק נתונים ושותף מלא בניתוחם והטכניון מפתח כלים מתקדמים לניתוח נתונים ומיישם אותם על נתוני הבנק. הדרך שעשינו יחד השנה היתה משמעותית, ואנו ממשיכים בדרך שהתווינו כדי ליהנות מפירות המחקר המשותף".

את המרכז מובילים הפרופסורים אביגדור גל ואורן קורלנד מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון יחד עם נעם זיגרסון, מנהל מידע ואנליטיקה בחטיבת החדשנות בבנק הפועלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן