Forbes Israel Logo

הטרנדים הטכנולוגיים של 2016: מאוטומציה צרכנית ועד לבריאות דיגיטלית

וואו, 2015 הייתה שנה אדירה לטכנולוגיה: טלפונים חכמים נעשו חכמים אפילו יותר, קלים יותר ויעילים יותר, מדפסות תלת מימד הציעו שימושים חדשניים והביטקוין התחיל לצבור מומנטום. מחשבה על השנה החולפת, מעלה את השאלה: מה יהיו הטרנדים הטכנולוגיים ב-2016?

ישבתי לשיחה עם שלושה משקיעים, אנשי חדשנות – מהמובילים בתעשיה, כדי לשמוע על התחזיות שלהם לשנה הקרובה.

רן פוליאקין – מייסד Powermat

"ראיתי הרבה טרנדים באים והולכים בעשור האחרון, אבל אני תמיד אומר שהטרנדים שיישארו הם אלה שהופכים את החיים לקלים יותר עבור הצרכנים. טכנולוגיה כשלעצמה היא חסרת טעם, הערך שלה טמון במה שהיא מציעה לנו ביחס לחיסכון בזמן, חיסכון במאמץ וחיסכון במחיר. זו הצעה שהיא מאוד "מה יוצא לי מזה?", ועכשיו כשזה נאמר, הרשו לי לתת את התחזיות שלי ל-2016:

1. המשך התרחבות האוטומציה: כאשר אמאזון השיקה בתחילה את המודל העסקי שלה (חוויה מקוונת לגמרי של קניית ספרים, ללא חנויות פיזיות), היא נתקלה בסקפטיות.

כיום, אמאזון היא קמעונאית הרשת המובילה בארה"ב עם למעלה מ-88.9 מיליארד דולר במכירות באינטרנט ב-2014; כשהיא מוכרת הכל: מקמעונאות, לאלקטרוניקה, תוכן דיגיטלי, שירותים מקומיים ואפילו מוצרי מכולת!

הטרנדים שיישארו הם אלו שיקלו על הצרכנים. רן פוליאקין | צילום: ran-poliakine.com

ב-2016 הרומן של הצרכן עם קניות ברשת ימשיך בכל הכוח עם שחקנים נוספים, ושירותים נוספים שיהיו זמינים בלחיצה אחת על העכבר.

2. אבטחת סייבר טובה יותר: לצערנו, הצורך באבטחת סייבר טובה יותר הוא רק סממן של זמננו. הטרנד הזה התממש בנובמבר 2014 כאשר אולפני סוני חוו התקפה ענקית שלמעשה מחקה לחלוטין מספר מרכזי דאטה והובילה לביטול יציאת הסרט "הראיון". זה היה בכותרות במשך שבועות בשל הדלפות של אימיילים שנכתבו על ידי מנהלים בכירים בסוני שזלזלו בכוכב הוליוודי גדול.

מאז, התקפות סייבר הפכו כמעט שגרתיות, עם ענקים בתעשייה כמו Blue Cross, Staples, JP Morgan, Chase ו-Target, שכל אחד מהם נפל טרף להאקינג שיטתי.

Fotolia :שנת 2016 תהיה שנה של רפואה דיגיטלית וטכנולוגיה לבישה | צילום

3. בריאות דיגיטלית: קידום כלי בריאות דיגיטליים יעילים וטובים יותר, הוא טרנד שלמעשה קרוב ללבי, כיוון שכמה מהעיסוקים החדשים שלי נכנסים תחת המטריה הזו.

2016 תהייה השנה שבה נראה יותר טכנולוגיות שמשפרות את האיבחון והטיפול, משפרות את תוחלת ואיכות החיים, כמו גם את יכולת ההתערבות מרחוק. הכל החל מהשדרוג הראשון מזה מאה שנה לצילום הרנטגן המודרני, דרך היעלמותם לחלוטין של פצעי לחץ באמצעות השימוש בבדים ומשטחים "חכמים", ועד לאלטרנטיבות טובות, מהירות יותר ולא פולשניות לניתוחים.

רפואה מרחוק, מכשור לביש, תיקים רפואיים המרוכזים בענן אחד מבוסס מיקום ועוד אפליקציות המיועדות לענות על צרכים ספציפיים של המטופל – השנה הקרובה תתאפיין בכל אלו".

גבריאל כתרי – יזם נדל"ן, משקיע הייטק

"אני מבוגר יותר ממרבית האנג'לים בהייטק, וזה מעניין משום שאם היית שואל אותי לפני 50 שנה – 'גבריאל כתרי, במה תשקיע בעוד 50 שנה?' – לא הייתי מציין את השמות שיש לי כעת בפורטפוליו.

בכל יום באים לעולם טכנולוגיות חדשות ורעיונות מהפכניים. רובם מעבר להבנתי, אך יחד עם זאת – מרתקים אותי. זה מעורר השראה לראות דרכים יותר חדשות, יותר פשוטות ונקיות כדי לסייע לאנשים בחיי היום יום.

מפיצים הם שוק פתוח להייטק. גבריאל כתרי | צילום: gabrielkatri.wordpress.com

קחו לדוגמה את השינוי ש-Uber עשו בפאריס. פאריס הייתה פעם מקום נוראי להיות בו תייר: המוניות היו מלוכלכות ומסריחות והנהגים היו ידועים כבלתי נסבלים. Uber שינתה את זה, והם עשו את זה בצורה שיטתית ויעילה, על ידי זה שתיירים ומקומיים לא חייבים להשתמש רק במוניות רגילות. צרכנים יכולים לחוות את המותרות של שימוש ברכב פרטי בשבריר המחיר של מונית".

1. מעבר למיקוד במפיצים: "בשנים האחרונות אני עוקב אחר חברה שנקראית Pepperi שעוסקת בפישוט פעולות ותהליכי מכירה אצל המפיץ הטיפוסי בכל תעשייה. מפיצים הם שוק פתוח להייטק בעיקרו, כיוון שחברות הייטק עדיין לא שמו להן אותו כמטרה. פוקוס רב מושם על אפליקציות לצרכנים וליצרנים ועדיין מפיצים לא קיבלו את אותה כמות של אהבה. זה חבל, כיוון שההפצה היא תחום הכרחי שיכול להיתרם רבות מטכנולוגיה. אחרי הכל, יעילות היא כל העניין בהפצה. קחו בחשבון את העובדה ששלב ההפצה הוא חיוני כדי שהמוצר הסופי יגיע אל הצרכן – התהליך עומד להשתפר במידה רבה".

Fotolia :גם למפיצים נכונים פיתוחים טכנולוגיים משמעותיים, לא רק למשווקים | צילום

רפי מושר – מייסד Stax וחבר מועצת המנהלים של סטרטאפים רבים

1. השקעות: "במיזוגים וברכישות הגדולים של 2015 ראינו חברות פרטיות שונות עם הון עצמי, שמשקיעות בעסקאות בסדר גודל בינוני. באופן מפתיע, אפילו חברות גדולות לקחו חלק בעסקאות בסדרי הגודל הנמוכים. למעשה, אני מוכן להמר שטלטלת השווקים הנוכחית, תגרום אף יותר לשינוי נוף ההשקעות כפי שאנו מכירים אותו."

2. התמקדות בתוכנות אנליטיות: "השנה שעברה הראתה שינוי מעניין בשימוש בתוכנות אירגוניות: היכן שהיה נהוג להתמקד אך ורק בפרודקטיביות (הן האישית והן התאגידית), רואים עכשיו יותר תוכנות אירגוניות שהשימוש שלהן מבוסס על אנליזה. זה מאפשר לך לגלות לאילו צרכים משמשת הפלטפורמה שלך וכיצד תוכל לשפר את הפונקציונאליות שלה".

"ניקח לדוגמה את Mailchimp שעושה שימוש בכלי ניתוח עבור הפלטפורמה שלך: היא מאפשרת לך לנסות כותרות שונות כדי לבדוק איזה קישורים הם הלחיצים ביותר. לא רק שזה נהדר במונחי SEO (קידום אתרים), זה גם נותן לך מראש את המשוב.

Mailchimp לא לבד בטרנד הזה, Jazz מתגאה בתוכנת משאבי אנוש שמציגה את הדרך האופטימלית לנסח הצעות עבודה בהסתמך על ניתוח הנתונים של התפקיד המוצע".

3. התמקדות בטכנולוגיה תעשייתית: "טכנולוגיה תעשייתית היא בכל מקום. מהטלפונים הניידים שלנו, לרכבים שלנו – ואני מאמין שזה משהו לצפות לו ב-2016".

"קיימת צמיחה בשיתוף הפעולה בין מערכות בתעשייה הטכנולוגית, כשגם עובדים יחידים וגם מי שמנהל את המוצרים שהעובדים עושים בהם שימוש – מפיקים מכך תועלת".

Mailchimp :תוכנות אנליטיות מנתחות עבור המשווקים את השגיהם | צילום מסך מתוך 

מתעשיית הבריאות, לתוכנות אנליטיות ולשינוי המיקוד – יש הרבה למה לצפות לו, בהתייחס לתחזיות האלו. קשה לדעת מה תביא איתה השנה הקרובה, אך ללא ספק יהיו לא מעט חשדנות וצמיחה ב-2016. רק הזמן יכריע האם הטרנדים האלה יתממשו, אולם דבר אחד ודאי: השנה הקרובה תהייה מלאה בחידושים.

יואב וילנר הוא מנכ"ל ראנקי וכן בלוגר במגזינים היוקרתיים בעולם: Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.