Forbes Israel Logo

היהלום הירוק: חברה ליצור דלק צמחי תקים "תחנת כח" שתשנה את מאזן הכוחות בתחום האנרגיה

החברה האמריקאית Cool Planet, אשר מייצרת תחליף דלק ותחליף פחם מחומרי גלם טבעיים ואורגניים בלבד, הודיעה הבוקר כי השלימה גיוס סבב ד' על סך 100 מיליון דולר. את גיוס הענק הובילו פירמות הפיננסים המובילות UBS וגולדמן זקס, ומשקיעים מוכרים בתחום האנרגיה המתחדשת דוגמת קרן ההשקעות "North Bridge" וקרן קונקורד התווספו למשקיעים קודמים בפרויקט המסקרן, בהם גוגל וענקית האנרגיה BP.

החברה למעשה פועלת בכדי לייצר באופן מסחרי את "דלק העתיד" – דלק אורגני אשר מיוצר ללא שימוש בפחם או בחומר מזהמים אחרים, אך הרכבו הכימי יצור תגובה זהה לזו אשר יוצר הדלק המקובל כיום.

צילום: shutterstock

מהנדסי החברה מצליחים לפרק חומרים אורגנים שונים לחלקיקים קטנים, אותם הם מרתיחים לטמפרטורות גבוהות במיוחד באמצעות תהליך כימי מורכב. תהליך החימום גורם להשתחררות גזים מיוחדים מאותם רכיבים, אשר עוברים זיקוק כימי, מורכב לא פחות. בסופו של התהליך, מתקבל הדלק המדובר.

כעת, בחברה פועלים בכדי להשמיש את המוצר להפצה ולשימוש המוני במהרה. בראיון אשר ערכו בכירי החברה לפני מספר חודשים, הם חשפו כי "מחיר המטרה" אשר הם מייעדים עבור גלון (כ-4 ליטר) של הדלק יעמוד על 1.5 דולר. בין היתר, הגיוס הנוכחי נועד בכדי להאיץ את הקמתו של מתקן מיוחד, "תחנת הכוח" של החברה אם תרצו, אשר מוקם בימים אלה במדינת לואיזיאנה ואמור לספק 10 מיליון גלון דלק בשנה כשיהיה מוכן.

בהודעה אשר פרסמה החברה על סיום הגיוס, הצביע המנכ"ל הווארד ג'נזן על העובדה כי הגיוס הנוכחי משך משקיעים אשר מאמינים בערכה הכלכלי של החברה – כמו גם בעלי אינטרסים שונים אשר מאמינים ביכולתה להשפיע על מאזן האקלים בעולם. הוא גם הצהיר כי החברה אינה מתמקדת בשוק האמריקאי בלבד: "השוק אשר עומד לנגד עיננו הוא עולמי. אנחנו מזהים התעניינות גוברת במוצר גם מסין, מדינות מזרח אסיה והמזרח התיכון".

יחליף גם את הפחם? | צילום: shutterstock

בנוסף לתחליף הדלק המדובר, בחברה מייצרים גם חומר טבעי אשר יוכל להחליף את הפחם אשר משמש להשבחת האדמה החקלאית. בניסויים אשר נערכו לאחרונה הוכח כי כשהחומר האורגני מתווסף לאדמה החקלאית – כמות ואיכות היבולים עולה, ואילו הצורך בהשקיה יורד משמעותית.

כעת, כאמור, פועלים בחברה כדי להפוך את המוצרים הירוקים האלו לזמינים וזולים עבור הצרכנים, מתוך מטרה ברורה להשתלט על שוק האנרגיה בעולם. מהלך כזה יגרור רשימה ארוכה של השלכות שונות – החל מהפחתת זיהום האוויר בעולם ועד השפעות גיאו-פוליטיות מרחיקות לכת, עקב צמצום התלות העולמית בנפט של מדינות ערב ורוסיה. וכמובן, עבור חברת Cool Planet מדובר גם בהרבה מאוד כסף. מומחים כבר טוענים כי לא יופתעו אם החברה תצא בהנפקה בבורסה כבר בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.