Forbes Israel Logo
monday.com צילום: Shutterstock
monday.com צילום: Shutterstock

כך שוויה של מאנדיי הישראלית צמח לשני מיליארד דולר

עם מערכת ענן לניהול פרויקטים שכבשה עשרות אלפי לקוחות, רועי מן וערן זינמן הצליחו להפוך את מאנדיי לחברת ענק • כעת הם מתרכזים במשימה אחת - להמשיך ולגדול

מה הקשר בין חברת הייטק, מבשלת בירה וכנסייה? לחידה הזאת יש רק תשובה אחת: כולן לקוחות של Monday.com הישראלית, שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול עבודה ושווה כבר 2 מיליארד דולר, אחרי שגייסה לפני כארבעה חודשים 150 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי.

הקירות במשרדי החברה (שלוש קומות במגדלי סונול בתל אביב) מכוסים במסכים שמציגים גרפים ונתונים שונים, שבעייני המייסדים כל עובד צריך להיות מודע אליהם – מיעדי החודש, דרך המצב הפיננסי ואפילו מסך שמראה אם תאי המקלחות והשירותים תפוסים. הכל מנוטר, מסודר וחשוף.

הראיון עם מייסדי מאנדיי עם בפורבס

"החברה והמוצר זה כמעט אותו הדבר, הכל מגיע מבסיס של אמונה בשקיפות ועבודת צוות", אומר רועי מן, מייסד משותף ומנכ"ל מאנדיי, תוך שהוא משרבט כמה ציורים קטנים על מחברת נייר שמונחת לפניו ("זה עוזר לי להתרכז"). מן, ושותפו ערן זינמן, עם מצב רוח מרומם, חוש הומור מפותח ותלבושת שכוללת טי־שירט וג'ינס, נראים כמו שני חברי ילדות שנשלפו מבר שכונתי – לא בדיוק מה שמצפים לפגוש כשמדמיינים שני יזמים מאחורי חברה עם עשרות אלפי לקוחות.

אבל גם המאפיין הזה מתאים בדיוק לאופי המוצר שפיתחו וסובב סביב המושג "פשטות" – מערכת ניהול קלה לתפעול, שנבנית ומותאמת על פי צרכיו של הלקוח, בין אם מדובר בחברה של שני אנשים או בתאגיד ענק – ממסעדת מזון מהיר עם אלפי סניפים ועד סטארט־אפ מתחום הסייבר.

הם מתכנתים מאז שהם זוכרים את עצמם, אבל הכירו רק בצבא, כשמן (41) גייס את זינמן (36) ליחידת המודיעין שבה שירת. לאחר הצבא, למרות שנשארו חברים, דרכיהם המקצועיות נפרדו, הם עבדו במספר חברות גדולות (בין השאר WIX ו־Condoit, שהפכו ברבות הימים ללקוחות של מאנדיי) ואף ניסו את מזלם כיזמים עם סטארט־אפים שלא ממש הצליחו להתרומם.

רועי מן וערן זינמן, מייסדי מאנדיי. צילום: יח"צ מאנדיי, שלומי יוסף
רועי מן וערן זינמן, מייסדי מאנדיי. צילום: יח"צ מאנדיי, שלומי יוסף

הניסיון שצברו, הן כמנהלים והן כיזמים הביא את השניים לחבור שוב ב־2014 ולנסות להוציא אל הפועל יחד פתרון אידיאלי לניהול חברות.

"כשהקמנו את החברה דיברנו עם מנהלים רבים וניסינו להבין איך הם עובדים. ראינו שלמרות שכולם משתמשים בכל מיני כלים לניהול, לכל אחד היה גם קובץ אקסל סודי", מספר זינמן.

"הגישה בעולם התוכנה היא 'יש בעיה? אז נפתח פיצ'ר שיפתור אותה' – ואז מוסיפים ומוסיפים פיצ'רים והתוכנה הופכת למסורבלת", מוסיף מן. "הגישה שלנו שונה לחלוטין בבסיסה – אנחנו חשבנו איך לבנות תשתית שעליה המשתמשים ירכיבו בעצמם, בצורה פשוטה וללא ידע בתכנות, את הפיצ'רים שהם צריכים".

וכדי להמחיש את העניין, מן וזינמן מריצים תוך כדי שיחה סימולציה של בניית מערכת ניהול עבור גיליון של מגזין. בתוך חמש דקות הם כבר מציגים מודל ראשוני פשוט וקל לתפעול, שעל גביו הם מדגימים את הפיצ'רים החדשים: תזמון של משימות או תזכורות, ואינטגרציה עם טכנולוגיות חיצוניות – לדוגמה, תהליך עבודה בשילוב עם Twilio (תוכנה לשליחת SMS), כך שהמערכת תשלח הודעה בעת שינוי בסטטוס של משימה מ"בעבודה" ל"הסתיים".

מערכות הניהול גם מותאמות מבחינה היררכית. כך, לכל צוות יכולה להיות מערכת הניהול שלו ואילו למנכ"ל החברה או למנהל של מספר צוותים יש מערכת הכוללת ניטור של כל אחת ממערכות הצוותים באופן גרפי פשוט.


"מייצרים חוויה"

זינמן ומן הם אנשים יצירתיים, ואם מעיפים מבט מהיר על משרדי החברה שלהם (חדר מוזיקה, סטודיו צילום, סדנת נגרות, שירותים בעיצוב יפני וחדר בעיצוב של שנות ה־50), אפשר לזהות מיד את המאמץ להשרות את היצירתיות הזו גם על העובדים.

הדגש על הפן הוויזולאי והאסתטי – חלק חשוב בחוויית המשתמש – מורגש גם בפלטפורמה שפיתחו. "אחד הדברים שהיו ברורים לנו מהתחלה, זה שאנחנו רוצים לייצר חוויה", אומר זינמן. "היום לאנשים יש ציפייה שהתוכנה תהיה יפה, תעבוד מהר ושלא תגרום לך להרגיש שאתה לא מבין".

"זה ב־DNA של החברה לעשות מוצרים, שהם יפים אבל גם ברורים. זה טבוע בכל התהליכים שאנחנו עושים פה", ממשיך אותו מן.

כיום מעסיקה מאנדיי 330 עובדים: 270 בישראל ו־60 בניו יורק, שם נמצאים בעיקר צוותי מכירות (במהלך השנה יפתחו משרדים גם בסן פרנסיסקו ובלונדון). בארץ יושבים בין היתר צוותי הפיתוח, העיצוב וחוויית המשתמש, וגם שירות הלקוחות – אחד הצוותים שזינמן ומן גאים בו במיוחד והושקעו בו לא מעט משאבים.

הצוות מורכב מ־65 עובדים, הוא פועל 24/7 וזמן התגובה לכל פנייה עומד על פחות מעשר דקות. "חשוב לנו שבן אדם יענה ולא רובוט, זה לא משנה אם זה בארבע בבוקר או בערב חג. האנשים שעובדים שם הם אנשים איכותיים וחכמים, כי בסוף אלה הפנים של החברה", מציין זינמן.


לא למכירה

בניגוד לטרנד העכשווי של סטארט־אפים ישראלים שממהרים להקים מטה בארה"ב, ולהעביר את כובד המשקל אל מחוץ לישראל, לזינמן ומן חשוב דווקא לשמור על המטה המקומי. "לבנות פה חברה משמעותית, זאת גאווה", מצהיר זינמן. "שנינו ישראלים, אנחנו רוצים להישאר בישראל, לא רצינו לעשות רילוקיישן אפילו".

"אם זה קשה, אז נצליח מפה", ממשיך מן. "יש גם המון יתרונות לבניית חברה בישראל, אם זה כוח האדם הטוב ואם הידע שברמה עולמית בהרבה מאוד תחומים".

בינתיים, נראה שהאסטרטגיה הזו עובדת לא רע. המספרים של מאנדיי מרשימים למדי ומשקפים את הצמיחה המהירה של החברה בת החמש. כ־90 אלף עסקים משלמים משתמשים כיום בפלטפורמה של מאנדיי (לעומת 35 אלף בשנה שעברה), כשבין הלקוחות נמצאים שמות גדולים כמו פיליפס, WeWork, מקדונלד'ס ו־אובר. השנה חצתה החברה את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות (לעומת 50 מיליון ב־2018) והשלימה ביולי האחרון סבב גיוס רביעי של 150 מיליון דולר, בהובלת קרן Sapphire Ventures, שהשקיעה גם בלינקדאין ו־Fitbit (שנמכרה החודש לגוגל ב־2.1 מיליארד דולר).

הסבב האחרון, שהעלה את סכום הגיוס הכולל של החברה ל־234 מיליון דולר, העניק לה הערכת שווי של כ־2 מיליארד דולר (כמעט פי ארבעה מההערכה שלה בשנה שעברה).

השניים רואים את עצמם כעוד חלק באבולוציה של התעשייה הישראלית ולטענתם אנחנו נמצאים בשלב חדש שבו התחילו לצמוח כאן חברות ישראליות שלא ימכרו. "גם האקו־סיסטם והמשקיעים בארץ תומכים בזה. רואים את הבגרות של השוק", מסכם זינמן. תחת זאת, הצעד המתבקש הבא הוא הנפקה.

"אנחנו לא מתכננים את זה עדיין, אבל ברור לנו שיש שתי אופציות: או שאתה מוכר או שאתה הולך להנפקה", מבהיר מן. "אנחנו לא מתכוונים למכור, אז מתישהו נלך להנפקה. אין עדיין תאריך, להיפך, יש לנו אורך נשימה מאוד ארוך, גם מבחינת הכסף שגייסנו וגם מבחינת המשקיעים שרואים את הטווח הזה ויכולים להחזיק הרבה זמן".

בין היתר האמירה הזו נסמכת על המנעד העצום של לקוחות שאליהם פונה החברה: לא פחות מ־200 תחומי עיסוק (אוניברסיטאות, כנסיות, מפעלים, סטארט־אפים) ולקוחות המגיעים מ־150 מדינות.

"הפוטנציאל שעוד יש פה מטורף", אומר זינמן. "אני מרגיש שעשינו פחות מאחוז ממה שאנחנו עוד מסוגלים לעשות".

הכתבה מופיעה בגיליון אוקטובר 2019 של פורבס ישראל – לרכישת הגיליון

צילום תמונה ראשית: יח"צ מאנדיי, שלומי יוסף

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.