Forbes Israel Logo

היועץ המשפטי של הכנסת: "ראוי שסוגיית יצוא הגז תוסדר בחקיקה"

"נכון שסוגיית יצוא הגז תוסדר במסגרת חקיקה ראשית מפורטת ומקיפה" – כך כתב היום היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, ביחס בחוות דעת ששלח לבקשתם של העותרים לבג"צ בנוגע להעברת ההכרעה על יצוא הגז מהממשלה לכנסת.

"אין חולק ביחס לאופיה העקרוני, רחב ההיקף, והרב דורי של סוגיית ייצוא הגז", כותב ינון. לדבריו, "ספק רב אם סעיף 33 לחוק הנפט, יכול להוות מקור הסמכה מספק לקביעת הסדר ראשוני בסוגיה זו בידי הרשות המבצעת".  


צילום: נובל אנרג'י

"היועץ המשפטי לכנסת קובע באופן ברור כי ההכרעה בנושא ייצוא הגז מחייבת עיגונה בחקיקה ראשית של הכנסת. בכך, הוא מצטרף ומחזק את עמדת העותרים לפיה ראוי שהנושא יוסדר בהליך חקיקתי מקיף ומלא", טוען עו"ד אפי מיכאלי, המייצג יחד עם עו"ד ערן צין וד"ר עופר סיטבון את העותרים – המרכז האקדמי למשפט ועסקים, הפורום הישראלי לאנרגיה, העמותה לכלכלה בת קיימא וח"כ שלי יחימוביץ, רובי ריבלין, משה גפני ואבישי ברוורמן.

"קביעתו של היועץ המשפטי לכנסת היא כי מדובר בהחלטה המהווה הסדרה ענפית-משקית אשר אינה מיועדת לתכלית מצומצמת ונקודתית חשובה במיוחד, היות והיא מכירה בכך שמדובר בהכרעה ייחודית, רחבת היקף וחשובה מכדי להתקבל ללא הליך חקיקה", טוען מיכאלי. "לאור עמדתו ניתן להבחין כי מדובר בעתירה אשר עוסקת מבחינה משפטית בקו התפר הנוגע ליחסי הממשלה והכנסת ולאופן בו נדרש בית המשפט לפרש את הסמכות המוקנית לממשלה במקרים בהם נדרשת הסדרה בחקיקה ראשית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.