Forbes Israel Logo

היכן תמצאו דירת 3 חדרים עם חניה בתל אביב ב-3,200 שקל בחודש?

עיריית תל אביב אישרה היום להוציא לפועל שני פרויקטים של דיור בר השגה בשכונות הדרומיות של העיר יד אליהו וגני שפירא. דיירי הדירות המוזלות ייקבעו בהגרלה שתערוך העירייה בנובמבר 2013.

במסגרת הפרויקטים, יוצעו 77 יחידות דיור בר השגה בשתי השכונות. ההרשמה לפרויקטים תחל בחודש הבא, ולקראתה נעשתה לעדכון הקריטריונים העירוניים לזכאות לדיור בר השגה בעיר, זאת על מנת לתת מענה הולם למטרה של דיור בר השגה למגוון אוכלוסיית תושבי העיר.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי הודעת העירייה, שכר הדירה בפרויקט גני שפירא יעמוד על סך של 2,900 שקל לדירת 3 חדרים, ו-3,100 שקל לדירת גן או לדירת ארבעה חדרים. שכר הדירה בשכונת יד אליהו בדירות בחכירת חב' עזרה ובצרון יעמוד על 45 שקל למ"ר ולא פחות מ-1,100 שקל לדירה.

פרויקט גני שפירא | הדמיה: אורית מילבאור אייל אדריכלות

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר: "אנו משקיעים כ-10% מתקציב הפיתוח העירוני לצורך בניית דיור בר השגה ועדיין זו טיפה בים. אני מקווה שהממשלה החדשה, אשר הצהירה כי בכוונתה לטפל ביוקר המחיה ולהוריד את מחירי הדיור, תרים את הכפפה ותקדם גם היא מדיניות לדיור בר השגה".

הקריטריונים לקביעת הזכאות לדיור בר השגה בתל אביב הומלצו על ידי הועדה לדיור בר השגה בעיר, בין הקריטריונים: המשכיר צריך להיות ללא בעלות על דירה או חלק מדירה אחרת; תושב תל אביב-יפו ברציפות במשך חמש שנים בטרם מועד פרסום המכרז; בן 45 או פחות במועד פרסום ההגרלה; בעל הכנסה חודשית ברוטו למשק הבית שאינה עולה על השכר הממוצע למשקי בית בעשירון השביעי (כ-15 אלף שקל); הצהרה על הון ונכסים – ההצהרה תכיל פירוט בדבר נכסים (מגרשים, חנויות), כלי רכב, נכסים ופקדונות פיננסיים וכו'; עבודה – משפחה תיחשב כעובדת, הממצה את כושר ההשתכרות אם אחד מבני הזוג הינו אחד מאלה – עובד במשרה מלאה או בעל תיק במס הכנסה.

ההגרלה הראשונה לדיור בר השגה תתקיים בתחילת נובמבר 2013. מועמדות להשתתפות בהגרלה ניתן יהיה להגיש החל מאמצע חודש יולי 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.