Forbes Israel Logo

"הילד הרע של האינטרנט" במיזם חדש: רוצה למצוא תרופה לאלרגיה

שון פארקר הוא אחד המיליארדרים הצבעוניים אשר חיים כיום בארה"ב. המיליארדר בן ה-35 נחשב לאחד מפורצי הדרך הידועים של עידן האינטרנט וכבר מחזיק, למרות גילו הצעיר, בהון של לא פחות מ-3 מיליארד דולר. אך מעטים יודעים כי בנוסף למגוון סיפורים אשר נסובו סביב דמותו הצבעונית לאורך השנים האחרונות, פארקר סובל מאלרגיה חריפה לאגוזים ולצדפות – אלרגיה אשר הביאה אותו לא פעם לסכנת חיים ממשית.

לפני כמה שנים, הוא מספר, הוא ישב לסעודת עסקים במסעדה תאילנדית יוקרתית בניו יורק. לפתע חש כי הפנים שלו מתנפחות, החזה לוחץ, וקנה הנשימה שלו הולך ונסתם. "כנראה שחתיכת אגוז הגיע לצלחת שלי איכשהו", הוא מספר. הוא הובהל במהרה לבית החולים, שם טופל בסטרואידים על ידי הרופאים: "הרופא בחדר המיון אמר לי שבסולם בין 1 ל-10, בוא 1 זה בריא לגמרי ו-10 זה מת, אני הייתי 9.5". אמנם נשמע מבעית, אבל פארקר מספר כי ממש לא מדובר במקרה חד פעמי: "אם תשאלו את אישתי, היא הוזעקה לחדרי מיון כבר 14 פעמים מאז שאנחנו ביחד".

כעת, פארקר החליט שהגיע הזמן לעשות משהו. הוא יזם בנשמה, אשר לא מאמין ב"לשבת ולחכות שמשהו יקרה". הוא החל את דרכו בתור "הילד הרע של האינטרנט" כשהקים את נפסטר, פלטפורמה אינטרנטית לשיתוף קבצים, אשר סימנה את המהפכה הגדולה אשר יביא עידן הרשת על עולמות התוכן של המוזיקה והסרטים. לאחר שאוים ונתבע לא פעם האתר הוסר בסופו של דבר, ופארקר עבר לאתגר הבא. הוא הקים עוד כמה מיזמי אינטרנט ידועים, אך נודע במיוחד לאחר ששימש כנשיאה הראשון של הרשת החברתית פייסבוק. בזכות המוניטין הרב לו זכה הצליח להיפגש עם מארק צוקרברג ממש בתחילת דרכה של הרשת החברתית, ולהצטרף לצוות ההנהלה של החברה בשלב מוקדם. מאז, כאמור, צבר הון עתק – אשר ממשיך לטפוח גם כיום, בזכות העלייה בערכן של מניות החברה.

כעת, כאמור, החליט ליזום מהלך נוסף: מהלך למציאת תרופה של ממש לאלרגיות החמורות. "הגיע הזמן שנוכל ממש לרפא את האלרגיות", הוא אומר בראיון מיוחד. "כל מה שעשינו עד עכשיו משול לטיפול בפלסטרים לפצע מדמם. אנחנו מטפלים באותם תסמינים כבר יותר מ-100 שנים, ועדיין לא מצליחים לרפא את המחלה. הגיע הזמן שזה יקרה". 

"העיקר זה הילדים". פארקר | צילום: מתוך ויקיפדיה

לשם כך, פארקר העביר תרומה מרשימה במיוחד של 24 מיליון דולר לבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד, לצורך הקמת מכון מחקר מיוחד לחקר ופיתוח טיפולים באלרגיות. מטרתו של מכון המחקר (אשר נושא את שמו של פארקר) תהיה ללמוד את דרכי התגובה של המערכת החיסונית של הגוף האלרגי, ולחפש אחר תרופה אשר תצליח אחת ולתמיד לטפל במחלה.

"המטרה הכי גדולה שלי היא לרפא ילדים אשר סובלים מהבעיה", הוא מספר. "זה כל כך מפחיד עבור ההורים שלהם. הרי אי אפשר להשגיח על הילד 24 שעות ביממה, הילדים מסתובבים עם חברים , בבית ספר, בטיולים. יש הרבה לחץ חברתי בגילאים צעירים להתנסות, לאכול ממתקים, ולפעמים הילד לא מבין איזו סכנה הוא מביא על עצמו".

"וזה לא הכל", הוא ממשיך. "יש גם לא מעט מקרים של בריונות. כשאני הייתי ילד והילדים מסביב שמעו שאני אלרגי לבוטנים, הם לא הפסיקו לנסות ולדחוף לי בוטנים לאוכל, או פשוט לקרב בוטנים לפרצוף שלי כדי לראות מה קורה. זה היה יכול להרוג אותי".

פרקר גם מאוד מעורב במכון המחקר שהקים. לדבריו, הוא "בוחן גם תרומה פילנטרופית כמו השקעה פיננסית", ומסביר כי אנשים וארגונים אשר מבקשים ממנו תרומה חייבים להציג תכנית מפורטת של פעילות והסברים מדוע הם אלו שצריכים לקבל את הכסף – וכיצד יוכלו לסייע לאנשים ולהביא תוצאות. הוא אפילו מעורב בהליך המחקרי המתוכנן עצמו: "אנו מניחים כיום את התשתיות לביצוע מחקר מעמיק של תגובות הגוף לאלרגנים שונים – בין אם הגוף אלרגי או לאו", הוא מדגים את השליטה בחומר. "המטרה היא לייצר טיפול אשר יצליח להפחית את חוסר העמידות של הגוף האלרגי לאותם חומרים".

במילים פשוטות יותר, פארקר מחפש תרופה לאלרגיה. עם רוח היזמות שלו, הכיסים העמוקים, והחוויות הנשנות בחדרי המיון בכל פעם שאגוז או בוטן מוצא דרכו לצלחת שלו – הוא בהחלט מתכוון לכך ברצינות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן