Forbes Israel Logo

היסטוריה במדינת ישראל – סיכום ביקור הג’ירו דה איטליה

מרוץ הג'ירו, אירוע הספורט הרביעי בגודלו בעולם (אחרי האולימפיאדה, מונדיאל והטור דה פראנס), נחת לשלושה ימים בישראל שפתחו את המהדורה ה-101 של המירוץ המפורסם. הכל בזכות מספר אנשים עם חזון, דמיון והרבה "ISRAELI HOTZPA" (כך כינה רון בר און בנאום הפתיחה את החוצפה הישראלית)

הכל התחיל עם שני חלומות של הרוכב המקצועי רן מרגליות. החלום ראשון, הקמת קבוצת רכיבה מקצוענית כחול-לבן, והשני, הבאת המרוץ השני בחשיבותו בעולם למספר קטעים בישראל. אם הייתם שואלים מביני עניין לפני מספר שנים, שני החלומות היו ללא ספק בגדר מדע בדיוני.

משמאל: אוראל הרשקוביץ – מנכ"ל ISLINE, ניר ברקת – ראש עיריית ירושלים, סילבן אדאמס, האנס בומגרטנר – מנכ"ל FERCAM

מרגליות, גייס לכוחותיו בסוף 2014 את איש העסקים רון בר און ואת הזמר עברי לידר. לשלושתם מכנה משותף – אהבה אדירה לאופניים.

יחד הקימו את קבוצת "סייקלינג אקדמי", קבוצת הרכיבה המקצוענית הראשונה בישראל.

בשלב מאוחר יותר, הצטרף לצוות השאפתני אדם שהאיץ משמעותית את קצב הגשמת החלומות – סילבן אדאמס.

אדאמס, מיליארדר יהודי מקנדה שעלה לארץ לפני ארבע שנים, הגיע עם משימה אחת ברורה – לשים את ישראל על המפה, ובענק.

במעט השנים מאז העביר את מגוריו לישראל, הספיק אדאמס להשפיע יותר משהשפיעו עשרות חברי כנסת, יח״צנים ושגרירים בעשרות השנים האחרונות.

יחד עם הצוות המוביל של סייקלינג-אקדמי, הפך אדאמס את הבלתי אפשרי – לאפשרי.
שלוש הצלחות אדירות רשומות על שמו של אדאמס:

1. הפיכת קבוצת סייקלינג אקדמי לקבוצה שמתברגת בקצב מרשים לרמת הרכיבה הגבוהה בעולם (עם הקפדה על שילוב ישראלים בכל מירוץ ופיתוח דור העתיד של עולם הרכיבה הישראלי).

2. הקמת הוולודרום (זירת מירוצי אופניים) הראשון במזרח התיכון שנחנך בשבוע שעבר ב"הדר יוסף" בנוכחות אלוף העולם בספרינט.

3. הבאת שלושת הקטעים הראשונים של ג'ירו 2018 למדינת ישראל. לראשונה בהיסטוריית המרוץ (101 שנים) מחוץ ליבשת אירופה.

ההשקעה שלו בענף עומדת על כ-100 מיליון שקל. וכפי שזה נראה כרגע, הוא ממש לא מתכוון לעצור.

חברת השילוח הבינלאומי, ISLINE, יחד עם שותפתה הלוגיסטית באירופה – FERCAM, אירחה עשרות עובדים ולקוחות אסטרטגיים של החברה במתחמי VIP מרשימים בנקודות הזינוק והסיום של כל קטע מרוץ. במתחמי ה-VIP זכו האורחים לצפות בהיסטוריה במרחק נגיעה יחד עם ראש העיר המקומי בכל תחנה ובכירים נוספים, ההתרגשות והאווירה היו מעל לכל דמיון, תמונות עם הרוכבים הטובים בעולם, שידור חי של כל המירוץ במסך ענק, כיבוד ומזכרות מקוריות של הג'ירו.

האירוע הבלתי נתפס הזה הוא המתנה התדמיתית הגדולה ביותר שקיבלה מדינת ישראל אי פעם. כמיליארד צופים ברחבי העולם זכו לראות בשלושת הימים האלו את ישראל היפה, הבטוחה, הנעימה.

בזכות שני מסוקים ועשרות אופנועי צילום שליוו את התחרות, בחר הבמאי להראות כמה שיותר פניני נוף שיש למדינה להציע – רחובות ירושלים ותל אביב, נופי המדבר, החוף, היערות של ירושלים, מפרץ אילת ועוד. בנוסף, שודרו קטעי אווירה שהציגו את ישראל האמיתית, בה מנגבים חומוס עם חיוך, שותים "דרינק" בברים השונים, נהנים בספורט ימי, ועובדים במיטב הסטארטאפים.

ישראל לא יכלה לקבל מתנה טובה יותר ליום הולדתה ה-70, המתנה הזו תורגש עוד שנים רבות ובעיני רבים שינתה את תדמית ישראל לנצח.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.