Forbes Israel Logo

היסטוריה בפלאפון: "גם ב-2013 צריך להיאבק על זכות ההתאגדות"

היסטוריה בענף הסלולר: אחרי ארבעה חודשים של מאבק ולחצים, הנהלת פלאפון הכירה אמש בהסתדרות כארגון היציג של עובדי החברה. החלטת ההנהלה התקבלה בעקבות ספירת טופסי ההצטרפות של העובדים לארגון שהוכיחה כי קיים השליש הדרוש על פי חוק.

בהודעה משותפת ששיגרו הצדדים נמסר: "הנהלת פלאפון וההסתדרות מודיעים כי מבדיקת הטפסים שנערכה היום בפלאפון, עולה כי קיים השליש הדרוש בחוק לצורך יציגות בחברה. בהתאם לכך מודיעה פלאפון, כי היא מכירה בהסתדרות כארגון יציג בפלאפון. הצדדים יכנסו למו"מ להסכם קיבוצי. השביתה נפסקת לאלתר והעובדים ישובו מחר לעבודה סדירה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בכדי להכיר בועד רשמי, החוק מחייב כי מעל שליש מקרב העובדים בחברה יהיו חלק מהארגון הרשמי של העובדים. לאחרונה טענה ההסתדרות כי ברשותה מעל 1800 עובדים בפלאפון, כמות שעולה על שליש מכלל העובדים, אך החברה טענה כי המספר אינו נכון.

הפגנה של עובדי החברה

בתוך כך מגיע לסיומו מאבק בן מספר חודשים שניהלו עובדי פלאפון בכדי לקבל את הכרת הנהלה בהתארגנותם.ההסתדרות מסרה כי "ההכרה שניתנה להתארגנות העובדים היא אירוע היסטורי. בפעם הראשונה ההסתדרות מייצגת עובדים בענף הסלולר".

"אני יותר משמח", אמר ברק לוי, יו"ר ועד העובדים. "זו הוכחה שמה שצעקנו בהפגנות הוא נכון, יש ועד עובדים בפלאפון – וזו עובדה". 

מנכ"ל פלאפון גיל שרון מסר: "אני שמח שנוכל לחזור לעשייה עסקית במלוא המרץ ולהתמקד בהתמודדות ובתחרות החריפה בענף. אני משוכנע שנגיע להסכם שיאפשר להמשיך את ההובלה של פלאפון בענף הסלולר. כל עובדי פלאפון מאוחדים בגאוותם להיות חלק ממשפחת פלאפון ושואפים בהצלחת החברה".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' בירכה גם היא: "מדובר בהישג מעורר ההשראה של עובדי פלאפון שבתום מאבק ממושך ובלתי מתפשר השיגו היום הכרה מהנהלת החברה". יחימוביץ' שבה ותקפה את מנכ"ל פלאפון: "ההישג מתעצם לנוכח המאבק הברוטלי והאלים שניהל מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, כנגד העובדים המתאגדים והזכיר לכולנו שגם בשנת 2013 זכות ההתאגדות איננה זכות קנויה, אלא צריך להיאבק עבורה".

עוד הוסיפה יחימוביץ' "כי על בעלי השליטה בפלאפון לפעול להחלפתו של גיל שרון במנכ"ל שיידע להחזיר שקט תעשייתי ולנהל בצורה טובה יותר את יחסי העבודה בארגון ובכך לשקם את הפגיעה הקשה שנוצרה בחברה עקב המאבק של ההנהלה בעובדים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.