Forbes Israel Logo

הישראלים שמשקיעים בנדל"ן בספרד: הכירו את FRUX Capital

גוף המימון החוץ בנקאי מגייס קרן שנייה להשקעות בהיקף של כ-800 מיליון שקל. הקרן הראשונה שגויסה, בגובה 400 מיליון שקל, השיגה תשואות גבוהות

קרן מימון הנדל״ן החוץ בנקאי, FRUX Capital שפועלת באירופה, נמצאת בשלבים מואצים לגיוס קרן שנייה המתוכננת להיקף של 800 מיליון שקל. הקרן, שפועלת תוך מיקוד בשוק הספרדי, צפויה להתחיל בהשקעות בסוף הרבעון הראשון של 2021.

הקרן הראשונה שגייסה FRUX Capital עומדת על יותר מ-400 מיליון שקל, ו-80% ממנה כבר הושקעו והניבו תשואה שנתית דו ספרתית למשקיעים בה.

FRUX Capital הינה קרן המספקת מימון חוץ בנקאי לפרויקטים בתחום הנדל״ן. היא פועלת משנת 2015 בספרד ומעניקה פתרונות מימון חלופי ליזמי נדל״ן מובילים וחברות ציבוריות מרחבי אירופה.

הקרן הוקמה על ידי היזמים ואנשי הנדל״ן, איתמר וולקוב ואורי אילן, בשיתוף פעולה עם בית ההשקעות אלטשולר שחם בע"מ. עד כה יצרה FRUX פלטפורמת מימון אלטרנטיבי למערכות בנקאיות אירופיות הסובלות מרגולציה מכבידה וחוסר יכולת לתת מענה לצורכי המימון השוטפים של יזמי נדל״ן באירופה, ובספרד בפרט.

פרויקטים איכותיים בעלי פרופיל סיכון נמוך

FRUX Capital החלה להעניק מימון לפרויקטים נבחרים כבר לפני כחמש שנים, ולאחר צבירת ניסיון עשיר ולנוכח ביקוש מתגבר, השיקה קרן אירופית הפועלת מלוקסמבורג, מדריד ולונדון. הקרן גייסה כאמור 400 מיליון שקל, מתוכם כ-300 מיליון מהון ישראלי, ומאז 2018 העניקה מימון ליותר מ-12 פרויקטים, בהיקפים של בין 10 מיליון ל-70 מיליון שקל לפרויקט בודד, ובהיקף מצטבר של למעלה מ-300 מיליון שקל. הקרן הראשונה יצרה תשואת IRR שנתית של כ-15.5%. FRUX Capital מחלקת את התשואות למשקיעיה באופן רבעוני שוטף.

עד כה יצרה FRUX פלטפורמת מימון אלטרנטיבי למערכות בנקאיות אירופיות הסובלות מרגולציה באירופה, ובספרד בפרט. צילום: shutterstock
פלטפורמת מימון אלטרנטיבי למערכות בנקאיות אירופיות הסובלות מרגולציה באירופה, ובספרד בפרט. צילומים: shutterstock

האסטרטגיה של הקרן מתמקדת בהלוואות לקבוצות נדל״ן מובילות, בעלות ניסיון מוכח, המבקשות אשראי לפרוייקטים איכותיים בעלי פרופיל סיכון נמוך. הפעילות של הקרן היא בהענקת מימון מדרגת חוב בכיר בלבד (משכנתא ראשונה). על רקע מצוקת האשראי לנדל"ן באירופה ובספרד בפרט FRUX Capital מצליחה לייצר תשואות דו ספרתיות, תוך שמירה על פרופיל סיכון סולידי מאוד (ממוצע מינוף הנמוך מ-50% בלבד מול שווי הבטוחות) וקבלת שיעבוד ראשון על נכסי נדל"ן איכותיים.

בין הפרויקטים: בשנת 2019 העמידה הקרן הלוואה של משכנתא ראשונה בהיקף של 60 מיליון שקל לקרן אירופית מובילה אשר הקימה שני מלונות מרכזיים במדריד וברצלונה. בשנת 2018 העמידה FRUX הלוואה של הלוואה בשעבוד ראשון בהיקף של 35 מיליון שקל לטובת מימון מחדש עבור מרכז מסחרי בעיר סביליה בספרד.

שת"פ אסטרטגי

הקרן נהנית משיתופי פעולה אסטרטגיים עם קרנות חוב וגופי מימון מובילים בארץ ובעולם. בין היתר, ביצעה מימונים משותפים עם טייקוני הנדל״ן הבריטים ״Reuben Brothers״ ועם קרן ארבל של אמיר הסל וגבי לב. כלל ההלוואות שמעמידה הקרן הינן לתקופות קצרות הנעות בין 12 ל-36 חודשים. הקרן החזירה בצורה מלאה כבר ארבע הלוואות, וכלל ההלוואות שלה בעלות רמת איתנות גבוהה.

הקרן פועלת בדיסקרטיות גבוהה ובין המשקיעים בה נמצאים גופים מוסדיים מובילים, מנהלי ההשקעות של הגופים המובילים במשק ופמילי אופיסס המנהלים את כספי המשפחות העשירות בישראל.

איתמר וולקוב הוא ישראלי שחי באנגליה, חבר בדירקטוריון חברת הנדל"ן הציבורית אירפורט סיטי, בעל ניסיון של יותר מ-15 שנים בגיוס הון ומימון פרויקטים בתחום הנדל"ן. אורי אילן, מתגורר בישראל, בעל רזומה של למעלה מ-20 שנים בתחום הנדל"ן, גיוסי הון, מימון פרויקטים וניהול והשקעות במערב אירופה תוך מיקוד בספרד, הולנד ואירלנד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.