Forbes Israel Logo

הישראלית שנכנסה לרשימת נשות הטכנולוגיה המובילות בעולם

חלק נכבד מצמרת התעשייה הטכנולוגית העולמית הן נשים, והן אינן מוכנות לנוח על זרי הדפנה. 50 הנשים הבכירות בעולם הטכנולוגיה ממשיכות לחדד את המיומניות המקצועיות שלהן, הן עושות עסקים, מקדמות חדשנות ומנחות את הדור הבא של המשפיעים. מבלוקצ'יין ועד ביוטכנולוגיה, הרשימה הבין-לאומית של 50 הנשים הבכירות בטכנולוגיה מראה כיצד הנשים מצליחות במה שהן אוהבות.

ניסיון על פני מספר רב של תחומים בטכנולוגיה – הוא המאפיין העיקרי של הרשימה הזאת. הרשימה הסופית של פורבס, הכוללת את 50 נשות הטכנולוגיה הבכירות, מורכבת משלושה חלקים. המועמדות לרשימה הסופית הגיעו מרשימת 50 נשות הטכנולוגיה של אירופה, שהתפרסמה באוקטובר, כמו גם את אלה שנכללו ברשימה של ארה"ב, שהופיעה לראשונה בחודש נובמבר. הרשימה העולמית מציגה 11 חוקרות חדשות שהגיעו מקניה, מניגריה, מניו זילנד, מאוסטרליה, מהונג קונג, מסין, מאיחוד האמירויות – וכן מישראל. הנציגה הישראלית היא ד"ר מיכל צור, נשיאה ומייסדת שותפה של קלטורה. צור גם נבחרה ב-2017 לרשימת 50 הנשים המשפיעות של פורבס ישראל. 

מבלוקצ'יין ועד רובוטיקה

לפני הצטרפותה ל"קלטורה", פלטפורמת וידיאו בקוד פתוח עם מימון של 166 מיליון דולר, מיכל צור הישראלית מכרה את סטארט-אפ הסייבר שלה "סייוטה" ל-RSA תמורת 145 מיליון דולר – והיא יודעת מה היא עושה. לאחר קבלת הדוקטורט מאוניברסיטת ניו יורק, ביישום מודלים תיאורטיים של תורת המשחקים במשפטים, צור הייתה פוסט-דוקטורנטית בפרויקט חברת המידע של ביה"ס למשפטים של אוניברסיטת ייל, שם התמקד המחקר שלה בקוד פתוח.

מיכל צור. בחברה טובה | צילום: Yoram Redhead

מנהלת קרן רדיאן, ג'ניפר ג'ו סקוט, רכשה את אחת מחברות ההשכלה הראשונות בסין, לפני שבנתה את המוניטין הבינלאומי שלה כיועצת לקהילות פיננסיות. הרקע שלה במתמטיקה שימושית ובמדעי המחשב הכין אותה לעבודה עם אינטליגנציה מלאכותית ובבלוקצ'יין. כעת, היא מובילה חברת השקעות המתמקדת בבינה מלאכותית, בלוקצ'יין ואנרגיה, תוך שיתוף התובנות שלה כחברה בפורום הבלוקצ'יין הכלכלי העולמי.

מוניק מורו היא אשת טכנולוגיה המאמינה באפשרויות הרבות שמציע הבלוקצ'יין. היא שימשה כ-CTO של סיסקו והשיקה את "רשת האינטרנט ההומנית", מיזם שבאמצעות שימוש בטכנולוגיה, בונה למיליארדי בני אדם זהויות דיגיטליות הניתנות לאימות, תוך כדי שמירה על פרטיותם. היא גם שותפה בחממה הטכנולוגיתSparklabs ומייעצת לחברות וארגונים בינלאומיים רבים.

מריטה צ'נג, רובוטיקאית ובוגרת Forbes Under 30, הקימה שתי חברות, ואת Robogals, ארגון בינלאומי המנוהל על ידי סטודנטים, אשר לימד למעלה מ-70 אלף בנות בסדנאות רובוטיקה ברחבי העולם. החברה האחרונה שלה, Aubot, בונה רובוטים הנשלטים על ידי מציאות מדומה ומאפשרים לילדים חולי סרטן להיות חלק פעיל בכיתה, כאילו היו בבית הספר, וכן היא מסייעת לאנשים עם מוגבלות להצטרף אל מעגל העבודה.

כמו צ'נג, גם האדריכלית צ'ריטי וואנג'יקו משתמשת במיומנויות שלה כדי לפתור בעיות גדולות. באמצעות שטראוס אנרגיה, החברה שייסדה יחד עם אחיה טוני, וואנג'יקו מספקת אנרגיה במחיר סביר ללקוחות עם קולטי שמש. אחת המשימות של החברה שייסדה היא להדריך נשים צעירות ויזמיות.

נשים מהוות פחות משליש משוק המחקר והפיתוח ברחבי העולם, על פי דו"ח של מכון אונסק"ו לסטטיסטיקה לשנת 2017. יותר ממחצית הנשים שעובדות בתעשיות עתירות טכנולוגיה עשויות לעזוב, לעומת יותר מ-20% מהגברים שעושים את אותו הדבר. אבל כאשר הן שם, הן טובות מהגברים כפליים בכל הקשור למיומנויות טכנולוגיות.

לרשימה המלאה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן