חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הישראלי שרוצה לנצח את HP: "לנהל עסק זה כמו להיות טייס בקרב אוויר"

"אני הייתי הכבשה השחורה של המשפחה", אומר דני גולן, מייסד ומנכ"ל חברת קמינריו, חברת סטארט אפ ישראלית המתמחה באחסון מידע בטכנולוגיית פלאש. אמו של גולן הישראלי מנהלת את בית החולים הגדול ביותר בצפון ושלושת אחיו מוכשרים מאוד, אחד מנתח, השני רואה חשבון והשלישי ד"ר למשפטים. "אני היחיד שהלך לכיוון היי טק", אומר גולן. "מסתבר שזו היתה בחירה טובה".

החברה שלו, שצומחת במהירות, מנסה להחליף את אחסון המידע המסורתי של המגזר הפיננסי, הנשלט בידי חברות ענק כמו HP, EMC, IBM וחברות נוספות, ואף לחדור למגזרים נוספים. בשנים האחרונות, קמינריו עבדה במרץ מאחורי הקלעים לפתח גישה חדשה לחלוטין לאחסון פלאש שתשנה את חוקי המשחק ותהיה בעלת השפעה משמעותית על האופן שבו העסקים יפעלו ועל יעילותם.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בעשור האחרון, החדשנות בתחום הפלאש שינתה את הצורה בה אנחנו משתמשים במדיה – מהשימוש בסמארטפונים ובלפטופים ועד לצורת החיפוש באינטרנט וצילום תמונות. אך באותו זמן, תאגידים גדולים התקשו ליישם את טכנולגית האחסון החדשה בצורה ארגונית, בעיקר בגלל כדאיות כלכלית, שכן המחיר היה גבוה מדי. קמינריו משנה את זה, ושואפת להעביר את החברות לאחסון פלאש במחירים שפויים.

צילום: רויטרס

IBM מעריכה כי החברות הגדולות מוציאות 20 מיליארד דולר בכל שנה על קנייה ותחזוקה של מערכות לאסון מידע, והמספר נמצא בצמיחה מתמדת. דבר נוסף שגדל הוא כמות המידע, ולכן נדרשות דרכים חדשות וחדשניות לאחסון המידע.

"המידע גדל בצורה אקספוננציאלית, והנתונים הם הנכס החשוב ביותר על פני כדור הארץ, מלבד אנשים כמובן", אומר גולן. לדבריו חברות האחסון הן "הבנקים" של ה-IT, ואחסון הוא עדיין אחד המגזרים שצומחים בצורה החדה ביותר, כאשר חברות מסיטות לטובת הנושא יותר מ-50% מתקציבי ה-IT שלהן. מה גם, שבתחום האחסון יש רווח שולי גבוה, ולכן זה תחום תחרותי מאוד.

מה גורם לגולן לחשוב שהוא יכול לעקוף את חברות האחסון הענקיות? אולי כי הוא מתכנן את הרגע הזה במשך רוב הקריירה שלו. טייס הקרב הישראלי למד הרבה על איך להיות מנכ"ל ויזם בחיל האוויר הישראלי. "ניהול עסק הוא כמו להיות טייס בקרב אוויר – אתה חייב להיות ממוקד במטרה ולדבוק בתכנון, ועדיין, כדאי להיות מוכן להכל ולהכין 'תוכנית מגירה', כי בלחימה שום דבר לא הולך לפי התכנון", אומר גולן.

דני גולן | צילום: יח"צ

בנוסף לשירותו הצבאי, לגולן תואר ראשון בהנדסת חשמל (בהצטיינות יתרה) מהטכניון, ותואר שני מבית הספר לניהול Kellogg באוניברסיטת נורת'ווסטרן.

במקביל ללימודי התואר השני, הצטרף גולן ל-EMC, שם היה אחראי להובלת מיזמים חדשים. בתפקידו האחרון שם היה כפוף ישירות לסגן היו"ר. מאוחר יותר הוא גויס להיות נשיא ומנהל כללי של Performix Technologies, אשר נרכשה על ידי חברת נייס בשנת 2006. "ב-EMC וב-Performix היה לי מזל וקיבלתי ניסיון וחשיפה וזכיתי גם ליישם תהליכים עבור חברות טכנולוגיה גדולות", אומר גולן.

קמינריו מעסיקה נכון להיום כ-100 עובדים, ומגובה ב-75 מיליון דולר, אותם גייסה ב-4 סבבי מימון. תכניתו של גולן היא להפוך את קמניריו לשחקנית מרכזית בשוק האחסון העולמי. "בפעם הראשונה מזה שלושה עשורים בעסקי אחסנת המידע, אין חברות בינוניות בשוק – רק תאגידי ענק וחברות סטארט אפ. הלקוחות אוהבים שעומדות בפניהם אפשרויות בחירה רבות יותר ויחסים אישיים יותר עם החברות", אומר גולן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן