חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכירו את האדם שעומד להפוך את ישראל למעצמת מימון המון

אז אנחנו כבר יודעים שאנו אומת הסטארט-אפ, אך מסתבר שאנחנו גם עומדים להיות האחת המדינות המובילות בעולם בתחום מימון ההמון. הכירו את OurCrowd – פלטפורמת מימון המונים שהוקמה במהלך 16 החודשים האחרונים מירושלים על ידי היזם הסדרתי ג'ון מדבד ונחשבת לאחת הגדולות בעולם.

הפלטפורמה המתבססת על השקעה של המוני אנשים פרטיים במיזמים במטיחים, החלה את דרכה בתמיכה בסטארט-אפים מקומיים, אך לאחרונה גייסה כ-30.5 מיליון דולר במטרה להתרחב גם אל שווקים מבטיחים כמו סין ואוסטרליה, וליצור רשת של משקיעים בכל העולם.
"אנחנו רואים התפוצצות של חידושים בתחום המימון", אומר מדבד. "אנחנו לוקחים תהליך שהיה מוגבל גיאוגרפית ודמוגרפית ושלא היה שקוף, ואנחנו פותחים את הדלת לרווחה. זה לא משנה איפה אתם: באוסטרליה, ניו זילנד או סין. אנחנו יוצרים מימון המון למשקיעים אמתיים בחברות אמיתיות".

מדבד, בעצמו ייזם טכנולוגי עם היסטוריה של הצלחות בנאסד"ק, מתרוצץ במהלך השנה האחרונה ללא הפסקה בכל רחבי העולם ונפגש עם קבוצות משקיעים על מנת לשכנע אותן להצטרף אל הקרן שלו ולהשקיע ביחד במיזמים שונים בישראל ובשווקים מתפתחים. OurCrowd בוחרים את הסטארט-אפים בהם הם מעוניינים לתמוך, מעניקים להם את ההשקעה הפרטית שלהם ומחברים אותם אל המאגר הכולל 40,000 משקיעים שכל אחד מהם מחויב בהשקעה של לפחות 10,000 דולר.


מדבד. להון ולחדשנות אין גבולות היום | צילום: מתוך יוטיוב

בעוד שמימון ההמון הוא תחום שנמצא עדיין בחיתוליו, ובמידה רבה לא נבחן לעומק, המודל של OurCrowd מנסה ללכת צעד אחד קדימה על ידי גיוס מומחי תעשייה שישמשו כמנטורים וישתתפו בפגישות המערכת של הסטארט-אפים. המאמץ הזה נראה כנושא פרי. כך למשל הצליחה לפרוץ לאחרונה אחת החברות הישראליות הנתמכות של ידי הקרן – ReWalk. מדובר באחת מהמיזמים הטכנולוגים/ רפואיים המעניינים ביותר של השנים האחרונות, המאפשר לנכים לשוב ולהלך באמצעות שלד רובוטי המתחבר לרגליהם. לאחרונה קיבל המוצר את אישור ה-FDA והחברה מתכוננת כעת להנפקה בנאסד"ק. OurCrowd השקיעה ב-ReWalk כ-1.3 מיליון דולר.

עד היום היא השקיעה ב-46 חברות. 20 מתוכן גייסו יותר ממיליון דולר כל אחת, ושלוש מהן גייסו יותר מ-3 מיליון דולר באמצעות הפלטפורמה.


ReWalk. קיבלה תמיכה של 1.3 מיליון דולר | צילום: מתוך יוטיוב

"מעניין לראות שמשקעים פרטיים גדולים עדיין מממנים חברות על בסיס מקומי", אומר מדבד. "ההיגיון של זה כיום הוא בערך כמו של טלפון חוגה. מספר אנשים עשירים רוצים להיות משקיעים גדולים, אך רק אחוז קטן מהם באמת מתוחכם מספיק, בעל גישה לזרם העסקאות בשוק ובעל מוטיבציה ורצון לשבת בישיבות המשקיעים פעם בשבוע".

"מה שאנחנו רואים הוא שמימון ההמון מגיע רק כרגל שלישית או רביעית של תמיכה פיננסית לסטארט-אפ: יש את הכסף של המשקיעים הפרטיים, קרנות הון סיכון, הון תאגידי ומימון המון. ימים יגידו אם האחרון יעפיל על השאר".

ומה המצב בישראל? לפי מדבד אנחנו הולכים בכיוון הנכון: "ההשקעה במיזמים טכנולוגיים בישראל עולה בקצב שנתי של 20%-25%. באמצעות OurCrowd בנינו פלטפורמת מימון המון בישראל, שהכסף שמושקע בה מגיע ברובו מחוץ לישראל. להון כיום אין גבולות. לחדשנות אין גבולות", הוא אומר. "אמנם עמק הסיליקון הוא חממת הסטארט-אפים הבלתי מעורערת של העולם, אבל ישראל היא ללא ספק מספר שתיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן