Forbes Israel Logo

הכירו את האישה העשירה בעולם – פרנסואה בטנקור מאיירס

אולי היא נולדה לתוך זה ואולי זה בזכות הצלחת L'Oreal? במקרה של פרנסואה בטנקור מאיירס, מדובר כנראה בשילוב בין השניים. יורשת L'Oreal, המכהנת גם כיו"ר חברת האחזקות המשפחתית, היא האישה העשירה בעולם, עם הון של 49.3 מיליארד דולר.

בטנקור מאיירס, המדורגת במקום ה-15 ברשימת העשירים בעולם, מובילה את רשימת הנשים העשירות של פורבס בשנת 2019. הנכדה של מייסד L'Oreal, יוג'ין שולר, וחברת מועצת המנהלים של החברה משנת 1997, נכנסה לרשימה לאחר מותה של אמה, ליליאן בטנקור, בשנה שעברה. ליליאן הייתה חלק מהרשימה כל שנה מאז פורבס החל את דירוג הנשים העשירות בשנת 1987.


בטנקור מאיירס. ממשיכה להצעיד את החברה קדימה | צילום: L'Oreal Press

ההון של בטנקור מאיירס עלה ב-7.1 מיליארד דולר (17%) בשנה החולפת, הרבה בזכות התוצאות המדהימות שהשיגה חברת האיפור הענקית, שמשפחתה מחזיקה ב-33% ממניותיה. על פי ההערכה, 90% מהעושר שלה מגיע מהמניות של החברה, שקבעה בשנה שעברה רישום מוצלח בצמיחה במכירות לאחר יותר מעשור, עם הכנסות בסך כולל של 30.6 מיליארד דולר. 

ההכנסות מאסיה קפצו ב-20%, בעיקר מהשוק הסין – באופן מעניין, השוק האסייתי עבר עתה את השוק הצפון אמריקאי בבחינה של מכירות החברה.

בטנקור מאיירס, שמתגוררת בפאריז, היא הנשיאה של קרן בטנקור שולר המשפחתית. הקרן הפילנתרופית מעודדת מדע ואומנות בצרפת, נותנת כסף ותומכת בפרויקטים של מדעי החיים, בתהליכים חברתיים ובאמנות מסורתית. הקרן תורמת לפרויקטים רבים, כולל עבור מחקר על עצבים, תמיכה במשפחות עם ילדים בעלי מוגבלויות ומקהלות צרפתיות.

מרכז יוג'ין שולר שבמטה החברה בפריז | צילום: L'Oreal Press

בטנקורט מאיירס היא גם מחברת ספרים. היא כתבה בין היתר על האלים היווניים ואחד נוסף עם פרשנות על התנ"ך.

בעוד זאת ההופעה הראשונה של בטנקור מאיירס בדירוג הנשים העשירות של פורבס, השם שלה לא זר למעמד הזה. בעשור החולף, האישה העשירה בעולם בשנים האחרונות תמיד הגיע ממשפחת בטנקור או וולטון.

למעשה, בטנקורט מאיירס עקפה לראשונה את אליס וולטון, בתו של מייסד וולמארט והאישה העשירה בעולם נכון בשנת 2018, רק מספר ימים לפני שנסגרה הרשימה השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.