Forbes Israel Logo

הכירו את האפליקציה הישראלית שתהפוך אתכם לחמקנים מקצועיים

ההנחה המוצא של אפליקציות חברתיות מבוססות מיקום היא כי כולנו היינו שמחים אם הפלאפונים שלנו יעזרו לנו לצאת קצת מהעולם הווירטואלי וליצור יותר מפגשים פנים מול פנים עם אנשים. אך האם זה בהכרח נכון? יש לא מעט מצבים בהם הדבר האחרון שהייתם רוצים הוא לפגוש מכרים. אתם ממש לא רוצים לפגוש במקרה את האקס כשאתם בדייט, או את הבוס כשאתם עושים קניות בזמן הפסקת הצהריים, או בכלל מכר כלשהו בזמן שאתם שיכורים.

בזמנים כאלה הייתם רוצים אפליקציה כמו ספליט (Split) על הסמארטפון שלכם. האפליקציה שהושקה אתמול עבור אייפון ואנדרואיד, עוזרת למשתמשים להמנע ממפגשים לא רצויים על ידי שימוש במידע על מיקום חבריכם ברשתות החברתיות ויצירת מין מפה החוזה באופן חלקי את מיקומם בזמן אמת.


מעולם לא היה קל יותר להתחמק | צילום: shutterstock

"זה משהו שמעסיק אותנו כל הזמן", אומר אודי דגן, מפתח האפליקציה. "הגיע הזמן שפשוט נועל להתנתק". דגן מספר כי הוא עלה על הרעיון כאשר נתקל בשתי אקסיות שלו באותו ערב בהפרש של כמה שעות. בעוד שיש סוגים שונים של פגישות לא רצויות, התחושה המוזרה של פגישה עם החברה או החברה לשעבר היא זו שמהדהדת יותר מכל, ולכן שמה של האפליקציה מתכתב עם הסיטואציה הזו (להתפצל או להיפרד באנגלית). יתכן שזה גם מה שמשך את המשקיע המיליארדר כריסטופר בורץ', שגירושיו מאשתו המעצבת טורי בורץ' כללו קרבות משפטיים רבים. בורץ' הוא חלק מקבוצת משקיעים שהשקיע כמיליון דולר במיזם.

ספליט משתמשת במידע מפייסבוק, טוויטר, ואינסטגרם על מנת לקבוע את מיקומם של אנשים ברשימת ה"הימנע" של המשתמש שיכול לסרוק מיקום מסויים ולבדוק האם השטח פנוי. ספליט גם תתריע אם מישהו לא רצוי יתקרב לאזור בו אתם נמצאים, ואפילו תציע דרך מילוט.

כמובן שאופיה של האפליקציה יכול לשמש גם למטרות ההפוכות – לרגל אחר אנשים, אך דגן אומר שהוא צופה שרק כ-1% מהמשתמשים יעשו זאת. "מטרת ספליט היא להגן עלינו מהבלתי צפוי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.