חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכירו את החברה שמשתמשת בקנאביס לפיתוח תרופות לחולי סרטן

היזם הסדרתי ציון חוה יו"ר קבוצת האחזקות קנאסדאק בע"מ, מקים בימים אלה את מתחם העבודה והפיתוח לסטארט־אפים בתעשיית הקנאביס באזור ההיי־טק של קיבוץ יקום.

חוה עובד על מיזם שנקרא אקוסיסטם, והוא הראשון בעולם שיחבר בין סטארט־אפים בעל טכנולוגיות פורצות דרך ובין חברות בתעשיית הקנאביס הרפואי. מרכז הפיתוח החדשני יסייע למדענים, רופאים וסטארט־אפים לפתח ולממש את תגליותיהם, וישמש כחוליה חסרה בתהליך הפיכתה של תגלית מדעית לתרופה יעילה. מטרת שיתופי הפעולה היא לפתח תרופה מחומרי הגלם של צמח הקנאביס הרפואי על מנת להקל על חולי סרטן. חוה מספר כי ״פיתחנו מודל חדש ליצירת סביבה אמיתית ואורגנית, המעודדת חדשנות ומקום שיספק פעילות ענפה של תמיכה ביזמים. המטרה שלנו היא להעלות בצורה משמעותית את אחוזי ההצלחה של הסטארט־אפים הפועלים בתעשיית הקנאביס. אנחנו בונים מקום שאליו באים כדי להציל חיים".

חוה | צילום: דריה כיסלו

חוה מביא עימו ניסיון נרחב בתחום ההיי־טק, הוא ייסד ומכהן כיו"ר וכיועץ להנהלות של מספר חברות היי־טק, והשקיע עד היום בפיתוח פטנטים בתעשיית הקנאביס הרפואי. חוה יסד את חברת קנאסדאק שמציעה ליזמים חלל עבודה, גישה למנטורים ובעלי ידע שיעזרו לפתח את המוצר בצורה הטובה ביותר וכמובן גישה למשקיעים ושימוש ברישיון למחקר בקנאביס בחממה ייעודית למחקר שתהיה בסמוך לחלל העבודה. המיזם הנוכחי הוא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין חוה, פרופסור גיל בר־סלע, מנהל המחלקה האונקולוגית בבי החולים רמב"ם, ד"ר יריב סימן טוב, שמנהל כ־20 שנה את מחלקת המחקר והפיתוח של בית החולים אסף הרופא, וצוות עתיר ניסיון שמביא לאקוסיסטם ערך גדול לקדם את תעשיית הקנאביס, וכל זאת בדגש על מחקר ופיתוח בתחום הקנאביס הרפואי.

מטרת המיזם היא לפתח מכשור רפואי, מוצרים רפואיים, ותרופות חדשות מבוססות קנבינואידים, למגוון רחב של מחלות ומצבים רפואיים. המיזם מקדם שת"פים מחקריים עם חברות מובילות בתחום, במגוון של מודלים עסקיים אפשריים, בהתאמה אישית לכל פרויקט.

"השילוב בין טכנולוגיה לבין מדעי החיים והחקלאות הופך את עולם הביוטכנולוגיה לאחד המרתקים והמסעירים בענף ההיי־טק. אני קורא לתעשייה 'הכוכב העולה' של תעשיות ההיי־טק", מספר חוה. "רק לחשוב שהיום אנחנו יכולים להיעזר בציוד החדשני והמתוחכם הדרוש לגילוי תרופות, שכולל ציוד בתחום הכימיה האנליטית והביולוגיה החישובית. דמיינו שרובוטים במעבדה בישראל מסוגלים להריץ אלפי דגימות בקצב מהיר ולייצר ביג דאטה בעזרתו אנו לומדים כל פעם יותר ויותר. ערך חיי האדם ואריכות חיים המלווה באיכות חיים, היא בעיניי ערך עליון", הוא אומר.

המחקרים עשויים להביא לפריצת דרך מדעית יוצאת דופן שתשפיע על העולם כולו, ולחזק את מעמדה של ישראל כמובילה ברישום פטנטים בתחום. חוה מסכם ואומר כי "הממשלה שלנו מעודדת פיתוח מחקרי קנאביס, מה שממצב את ישראל בראש הפירמידה העולמית לחקר הקנאביס ואף מקדם את נושא ייצוא הקנאביס הרפואי מבוסס מחקר ורגולציה מהמתקדמים בעולם. אנו אף נהווה בסיס ותשתית לכל החברות הזרות שנוהרות לישראל ומחפשות דרך לבצע מחקרים בתחום, ונעזר בצוות שלנו שמורכב מבעלי המקצוע הטובים ביותר הקיימים כיום. אחד המשאבים שאני גאה בהם מכל הוא סגל מכובד של בעלי מקצוע בעל שם בתעשיית פיתוח התרופות העולמית, שהצטרף למיזם ובקרוב נהיה רשאים לפרסמו".

ליצירת קשר: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן