Forbes Israel Logo

הכירו את הישראלי שנכנס לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס

פורבס פרסמה בפעם השלישית את רשימת הצעירים המבטיחים השנתית שלה "30 מתחמת ל-30" והפעם נכלל בה גם צעיר ישראלי מהרצליה, עמית אבנר, שנחשב לפי פורבס לאחד היזמים הצעירים החשובים בעולם הטכנולוגיה.

רשימת "30 מתחת ל-30" היא אוסף של כוכבים עולים ב-15 תחומים שונים ביניהם טכנולוגיה, בריאות, מדע, אומנות וכלכלה, שהמשותף לכולם, מעבר לפוטנציאל יוצא הדופן שהם מציגים, הוא גילם הצעיר – כולם מתחת לגיל 30.

נראה שזה הזמן להיות צעיר ואמביציוזי: מעולם בעבר לא היוו הצעירים נדבך כל כך גדול בכלכלה, בתרבות ובמדע העולמיים. היזמים, המממנים, בוני החברות ואקטיביסטים החברתיים הצעירים הללו, לא מחכים כדי לטפס במעלה סולם הקריירה. מטרתם גדולה בהרבה – והם מתאימים בדיוק לעולם היזמי, הדינמי, דיגיטלי, חסר הסבלנות שבו גדלו.


30 מתחת ל-30. הכשרונות הצעירים המבטיחים ביותר | תמונה: אתר הפרויקט

כזה הוא גם אבנר, בן 28, שכיום מתגורר ומנהל את החברת הסטארט-אפ המצליחה שלו מניו יורק. בגיל 14 הוא כבר הקים את המיזם הראשון שלו – מנוע חיפוש בשם WittySearch. עוד כשהיה תלמיד תיכון, עבד כמהנדס תוכנה בכמה סטארט-אפים ישראלים, עיסוק שהמשיך גם במהלך שירותו הצבאי במודיעין. אך את כניסתו אל הרשימה היוקרתית  של פורבס הוא חב לחברת טייקי אותה הקים ב-2009, ומאז מציגה קצב גידול מרשים. "זו הייתה הפתעה" סיפר אבנר בראיון בערוץ 10, "בסופו של דבר זה מגזין גדול, ולא ציפיתי לזה, אבל היה נחמד לגלות".

טייקי, שמחזיקה 6 משרדים בלונדון, סן פרנסיסקו וניו יורק, ואף מרכז פיתוח גדול בישראל, היא חברה המציעה זיהוי טרנדים עכשוויים ופרסום מותאם. טייקי יודעת לזהות על מה מדבר קהל יעד מסויים ברגע נתון ומאפשרת ללקוחותיה לפרסם את הפרסומות המתאימות בזמן הנכון.

עמית אבנר. יזם מגיל 14 | צילום: אתר טייקי

"למשל, אם אתה קוקה קולה ואתה רוצה לפרסם לבני 18 שאוהבים מוזיקה, מה שאנחנו מאפשרים לעשות זה לזהות שכרגע מדברים על ג'סטין ביבר, ושם מציגים את הפרסומת. שעתיים אחרי זה יכול להיות אייפון 5 ואחרי זה, זה יכול להיות גם ברק אובמה", הוא מסביר. "הכל משתנה כל הזמן ובעצם אנחנו מאפשרים למפרסם להיות רלוונטי בכל רגע נתון".

טייקי המונה כיום כ-60 עובדים גייסה עד היום כ-17 מיליון דולר. היא משרתת כ-100 לקוחות ומגלגלת מחזור של עשרות מיליונים בשנה. אבנר מתכנן להמשיך ולצמוח, ומצפה להגדיל את מספר העובדים ליותר מ-100 כבר השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.