Forbes Israel Logo

הכירו את הנשק של הדור הבא: רובה שייוצר במדפסת תלת ממדית

המאורעות העגומים שהתחוללו בקולורדו בבכורת הסרט "עלייתו של האביר האפל" חוללו סערה בארה"ב והעלו מחדש את השיח בנושא פיקוח מהודק יותר על אחזקת כלי נשק. עם זאת, התקדמות הטכנולוגיה תהפוך בקרוב מאוד כל חקיקה או תקנה כזאת לנטולת ערך ממשי.

מדפסות תלת-ממד מאפשרות לנו לייצר עצמים בעלי עובי, גובה ורוחב. לפני כמה שנים המדפסות הללו עדיין היו גדולות, מסורבלות, יקרות מאוד ונדירות מאוד, והשימוש בהן היה קשה מאוד. אבל כמו כל דבר שמבוסס על מחשבים, הן הפכו לזולות ופשוטות יותר עד שכיום אתה יכול לקנות אחת במחיר של סביב 500 דולר ישירות מן המדף. 

בעזרת שימוש בתוכנות עיצוב ממוחשבות תוכלו ליצור דגמי תלת ממד דיגיטליים של כמעט כל דבר שנוכל לחשוב עליו בעצם. בלי לחולל מהומה הרבה, המדפסת יכולה פשוט להוציא מקרבה את החפץ הפיזי. המגבלות כרגע הן א. גודל החפץ – המקסימום האופייני הוא 10 ס"מ על 10 ס"מ על 10 ס"מ, אך ככל שתשקיע כסף רב יותר כך תוכל לרכוש מדפסת גדולה ולהדפיס עצמים גדולים יותר; ב. חומר ההדפסה – כרגע, המדפסות הזולות יכולות להדפיס רק בפלסטיק תרמוסֶטי, אך המדפסות היקרות יכולות להדפיס גם בקרמיקה ומתכות; ורזולוציה – המדפסות הזולות כרגע יכולות להגיע לרזולוציה של 0.1 מ"מ). 

לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אז האם אפשר להדפיס רובה? בהחלט אפשר, וזה בדיוק מה שעשה אלמוני המתחבא תחת הכינוי "HaveBlue". ליתר דיוק, HaveBlue לא הדפיס רובה שלם, הוא הדפיס למעשה "מַקְלֵט" לרובה M-16 בתקציב חומרים של כ-30 דולר. המקלט הזה הוא למעשה שלד של רובה ומחזיק את הקנה ואת כל החלקים האחרים במקומם. זה גם חלקו של הנשק שמוגדר, טכנית, כרובה ונושא את המספר הסידורי.

כשהורכב הנשק עם המקלט המודפס דיווח HaveBlue כי הוא ירה 200 סיבובים בהצלחה מלאה. הוא העלה את המודל הדיגיטלי שלו לכמה ארכיונים מקוונים של מודלים תלת-ממדיים, ולפחות אחד מהם – מייקרבוט – טרח לאסור מאז עיצובי נשק, אבל אישר למודל המקלט של HaveBlue להישאר בארכיון. 

מה שהכי מדאיג הוא שיכולתן של מדפסות תלת ממד להדפיס מתכת וקרמיקה תופיע בשנים  הקרובות גם במדפסות הזולות יותר, וכך ייצורו של רובה שלם יהיה בר השגה. אז, פיקוח על נשק חם יהיה סיפור אחר לגמרי. האם תהייה חקיקה שתגביל את אפשרויות ההדפסה? הסטיקר הישן נושן של ארגון הNRA (איגוד הרובאים הלאומי), "אם הנשק יהיה מחוץ לחוק – רק למי שמחוץ לחוק יהיה נשק" עשוי להשתנות ל"אם הנשק יהיה מחוץ לחוק – לאלה שמחוץ לחוק יהיו מדפסות תלת ממד".

ההדפסה התלת ממדית תשנה את חיינו בקרוב:

איירבוס הולכת להדפיס מטוס

ההדפסה התלת ממדית משנה את חיינו כבר עכשיו:

האקר הדפיס מפתחות שפתחו אזיקים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.