חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הכירו את התגלית הכימית שתשאיר את רופאי השיניים ללא עבודה

הסוף לטיפולי שיניים כואבים? מדענים מצ'ילה ומארה"ב טוענים שגילו חומר כימי חדש ששומר על השיניים מפני חורים ועששת. על פי הדיווח של החוקרים, החומר המכונה Keep 32 על שם מספר השיניים בפה האדם, יכול לחסל את מוטציות חיידקי הסטרפטוקוקוס, הגורמים לתופעות הללו תוך כ-60 דקות בלבד.

המדענים בדקו את החומר המדובר במשך למעלה משבע שנים וכעת הם עוברים לשלב של ניסוי בבני אדם. לטענת החוקרים, ניתן יהיה להוסיף את החומר למגוון אמצעי ניקוי הפה, כגון: משחות שיניים, מי פה ומסטיקים המסייעים במניעת עששת. עוד נמסר כי את תוצאות השימוש בחומר ניתן לראות תוך שעות ספורות בלבד מתחילת השימוש בו.



חיסול העששת תוך 60 שניות בלי רופא שיניים | צילום: IngimageASAP

פיתוח החומר החדש נעשה בשיתוף פעולה של חוזה קורדובה, מדען מאוניברסיטת ייל בארה"ב יחד עם צוות חוקרים מאוניברסיטת סנטיאגו בצ'ילה. הצוות המשותף הגיש בקשה לרשום את התגלית כפטנט בארה"ב, במטרה למסד את הארגון כחברת מוצרי הגיינה לשיניים, כדוגמת קבוצת פרוקטר וגמבל או קולגייט.

אולם, למרות ההבטחות השאפתניות של המדענים, מומחים ברפואת שיניים מטילים ספק באפקטיביות של החומר החדש. לדבריהם, פיתוח החומר מבוסס על שיטות מיושנות של טיפול בשיניים של חיסול חיידקים. כיום ידוע שהמחלות בפה נגרמות מריבוי של חיידקים ולא מסוג אחד. לטענתם, לא ניתן לטפל בבעיות בשינייים על ידי חיסול של אורגניזם מסוג אחד, אלא יש לאזן את השפעתם של כל החיידקים הפועלים בו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן