Forbes Israel Logo

הכירו את Project RAY – המיזם החברתי שמאפשר לעיוורים להשתמש בטלפונים חכמים

רוב האפליקציות והטכנולוגיות החדשות הקשורות למכשירים החכמים נועדו לשפר את חווית המשתמש שלנו, להקל על חיינו או פשוט לספק בידור. המטרה של חברת Project RAY היא מרחיקת לכת מעת יותר ובעלת משמעות חברתית עמוקה – ליצור "כלב נחייה סלולרי" עבור עיוורים ולאפשר גם להם ליהנות מהשימוש בטלפונים ניידים חכמים.

התוכנה שפיתחו מאפשרת לעיוור לגעת במסך, בכל נקודה שיבחר, ומשם להזיז את אצבעותיו על פי קול ולהשתמש ביישומים שהותאמו על ידי החברה. במקביל, מציעה החברה ללקוחותיה גם טלפון ייעודי, מכשיר המבוסס על תוכנת ההפעלה אנדרואיד, אשר לו הם עורכים התאמות המאפשרות לעיוורים ליהנות מעוד שלל אפשרויות.

הפיתוח נבע מתחושת המחויבות של מייסדי החברה – בועז זילברמן, מיכאל וקולנקו ואריק סיגל – לעולם העיוורים. זה החל בפנייה ראשונית של מנכ"ל הספרייה לעיוורים אל השלושה – אנשי הייטק מנוסים – במטרה לקדם טכנולוגית את הספרייה. הפרויקט לא הצליח להמריא, אבל הם קיבלו רעיון לנסות ולשנות את עולם המובייל עבור העיוורים. הם יצאו לדרך ב-2012, זכו לתמיכת המדען הראשי ולמספר מענקים מחברות טכנולוגיה שונות.

עבור זילברמן, ממייסדי פרינג (חברת VOIP מצליחה), היתה זו הזדמנות להחזיר לעולם ולעשות טוב. "ידעתי לזהות את האתגר הטכנולוגי והחלטתי להיענות לו ולהצליח", הוא מספר. בהתאם לרוח החברה, מונה Project RAY חמישה עובדים עיוורים – אנשי בדיקות תוכנה וסוכני מכירות.

Project RAY לוקחת חלק בפרויקט "הדור הבא של המנהיגות הכלכלית", במרכזו יתקיים ב-25 בפברואר כנס היזמות החברתית והטכנולוגית של פורבס ישראל ו-Socialize15 בתיאטרון הבימה.

בשונה מהמגמה שהכרנו עד היום של מיזמים חברתיים ללא מטרות רווח, בשנים האחרונות פותחו מודלים כלכליים המאפשרים שינוי חברתי משמעותי יד ביד עם יצירת רווח עבור היזמים. במסגרת הכנס נקיים את תחרות המיזמים החברתיים הראשונה בישראל, אשר מטרתה לבנות אקו-סיסטם עבור אותם מיזמים בכדי לסייע להם להגשים את החזון של הפיכת ישראל ליצואנית מספר אחת בעולם בתחום ה- Tech for Impact בתוך חמש שנים – ואת היזמים, לשגרירים שלנו בעולם כולו.

בין היתר ישתתפו בכנס שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון, אחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הכלכלה ההתנהגותית, הפרופסור שלמה בן ארצי, יו"ר רשת קופיקס אבי כץ, נשיא התאחדות התעשיינים אמיר חייק ועוד רבים אחרים.

– להרשמה

– לאתר הכנס

רוצים להשתתף בכנס? דוברים וחסויות: 054-4446803
או באימייל: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.