Forbes Israel Logo

המבצע של המאה: צברו נקודות הנוסע המתמיד – וקבלו טיסה לחלל

בקרוב תטוסו לחלל. האמרה הזו כבר לא מוגבלת למסטיק בזוקה או לאסטרונאוטים של נאס"א. מבצע מדהים של חברת התעופה וירג'ין אמריקה, שאחד מבעליה הוא המיליארדר האקסצנטרי ריצ'ארד ברנסון, מבטיח להטיס לחלל את הנוסע שיצבור את מרבית נקודות "הנוסע המתמיד" עד 2013.

אל התחרות עליה הודיעה החברה יכול להירשם כל אחד מחברי מועדון הנוסע המתמיד של וירג'ין. הכללים פשוטים – מי שיצבור הכי הרבה מיילים עד ה-7 באוגוסט 2013 יקבל כרטיס טיסה חינם על פרויקט החלל שמפתחת החברה האחות וירג'ין גלקטיק SpaceShipTwo. המקום השני בתחרות יקבל טיסה חינם במטוס ללא כוח כבידה.

מה שמעניין הוא שהחברה כלל לא דורשת מהנוסעים לאגור את הנקודות. הם יכולים לנצל אותן להטבות בחברה באופן חופשי למדי, כאשר המנצח בתחרות יהיה זה שהצליח לצבור את מרבית הנקודות במשך השנה, ללא קשר לניצולן.

דגם של ספינת החלל של וירג'ין | צילום: רויטרס

למרות שעדיין אין תאריך מדויק לטיסת וירג'ין המסחרית הראשונה, החברה מתכננת לשגר אותה עד סוף 2013. עם זאת, התזמון תלוי בהצלחת סבב הניסויים האחרון. רשות התעופה הפדרלית בארה"ב אישרה את הניסויים הללו במאי האחרון.

בניסויים תבחן וירג'ין את האווירודינמיקה של ספינת החלל יחד עם המנועים הרקטיים שלה. אם המבחנים הללו יוכתרו בהצלחה, השלב הבא יהיה ניסוי כולל לכל חלקי המערכת. אם הכל יתקדם כמתוכנן, השיגור הראשון שלה יתקיים עוד השנה.

הטיסות המסחריות, כשיאושרו, ישוגרו מ"טרמינל החלל" של החברה בניו מקסיקו. מחיר כרטיס לטיסה המסחרית – 200 אלף דולר. במקביל לטיסות המסחריות, עובדת וירג'ין גלקטיק גם על תוכניות לשיגור לוויינים לחלל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.