חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המדינה לבג"ץ: מסכימים שהדיון על הגז יערך כאילו הוצא צו על תנאי

סגנית מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד ענת הלמן, הודיעה היום לבג"ץ כי המדינה מסכימה כי הדיון בעתירות נגד יצוא הגז מישראל ייערך כאילו הוצא צו על תנאי.

עוד הוסיפה נציגת המדינה כי בשים לב לדחיפות שקיימת לדעתה בשמיעת העתירות ובמתן ההכרעה בהן – היא מבקשת כי בית המשפט ידון בעתירות במועד קרוב ככל הניתן.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

הפגנה נגד מתווה יצוא הגז | צילום: מרק ישראל סלם

ביום חמישי אמור היה להתכנס בג"ץ להכרעה בעתירות, המבקשות להעביר את ההכרעה בנושא לכנסת ולפסול את החלטת הממשלה בדבר קביעת מכסת יצוא הגז לחו"ל. הדיון בעתירות המבקשות להעביר ההחלטה על יצוא הגז לחקיקה בכנסת אמור היו לידון בפני הנשיא אשר גרוניס והשופטים אליקים רובינשטיין ונעם סולברג, אולם גרוניס ביקש הרכב שופטים מורחב – נציג המדינה סרב, וביהמ"ש הודיע על הפסקת הדיון להתייעצות שבסופה הוחלט כי הדיון יתקיים השבוע.

בתגובה מסר המטה לשמירה על הגז הישראלי כי "אנו מברכים על כך שגם בממשלה מבינים את הצורך בקיום מעמיק אך מזורז בנושא, ומקווים שהדיון בנושא ימוצה בצורה הטובה והמהירה ביותר. אנו מצפים כי שופטי בית המשפט העליון יורו להעביר את ההכרעה בנוגע לייצוא הגז להכרעה חקיקתית מוסדרת בכנסת, כראוי ביחס להחלטה היסטורית בעלת השפעות כלכליות בין-דוריות אדירות".

הבג"צ להעברת ההכרעה על ייצוא הגז מהממשלה לכנסת הוגש על ידי המרכז האקדמי למשפט ועסקים, הפורום הישראלי לאנרגיה, העמותה לכלכלה בת קיימא וחברי הכנסת שלי יחימוביץ, רובי ריבלין, אבישי ברוורמן ומשה גפני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן