חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המדריך המלא לשביתה: הטיסה בוטלה – האם מגיע לכם פיצוי?

הסכם השמיים הפתוחים שאושר היום בממשלה הביא לביטולן של עשרות טיסות של חברות התעופה הישראליות, והשביתה צפויה להימשך. מי יפצה את הלקוחות על ביטול או דחיית הטיסה? על פי חוק שירותי תעופה, המכונה "חוק טיבי", זכאי נוסע שטיסתו בוטלה או הוקדמה להחזר של מחיר כרטיס הטיסה שרכש, כך מסביר עו"ג גיל מיכלס ממשרד גיל מיכלס ושות', אולם גם להגדרה זו קיימים מספר תנאים מוקדמים, שלא כל הנפגעים מן השביתה הנוכחית עומדים בהם.

הטיסה בוטלה – מה אני זכאי לקבל?
על פי חוק טיבי שנכנס לתוקף באוגוסט 2012, נוסע שטיסתו בוטלה או עוכבה/הוקדמה בלמעלה מ-8 שעות וקיבל על כך הודעה מנותן השירות תוך פחות מ-14 יום לפני הטיסה, יהיה זכאי להשבת התמורה, כלומר יקבל החזר של מחיר כרטיס הטיסה מנותן השירות. בנוסף, במקרה בו הטיסה עוכבה בלמעלה מ-8 שעות יהיה הנוסע זכאי לקבל גם חבילת סיוע, הכוללת תשלום על שהייה במלון, שירותי מזון ושתייה ושירותי תקשורת. כמו כן, נותן השירות יממן גם שירותי הסעה של הלקוח מהמלון לשדה התעופה. 

ומה אם הטיסה עוכבה בפחות מ-8 שעות? 
במקרה של עיכוב או הקדמת טיסה ב-5-8 שעות, יספק נותן השירות ללקוח מזון ומשקאות ושירותי תקשורת בשדה התעופה, יחזיר את עלות כרטיס הטיסה או יספק לו כרטיס חלופי. בנוסף, במקרה של עיכוב הטיסה ב-2-5 שעות, יקבל הלקוח שירותי מזון ומשקאות ושירותי תקשורת בשדה התעופה.

מה בנוגע לעלות בית מלון, רכב וכו' בחו"ל? 
לטענת מיכלס, חוק שירותי תעופה אינו מתייחס לחבילת תיירות, ולכן הוא לא מאפשר קבלת החזר על הוצאות כגון שהייה בבית מלון, השכרת רכב בחו"ל וכו'. אולם, במקרה בו החבילה כוללת גם כרטיס טיסה, יכול הלקוח לדרוש החזר על עלותו של הכרטיס בהתאם לחלק שלו בחבילה. החלק של כרטיס הטיסה מחושב בהתאם לסוג הטיסה, מרחק היעד מישראל, מחלקת השירות בטיסה ועוד. 

מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג | צילום: רויטרס

כיצד ומתי ניתן יהיה לקבל את ההחזר?
את ההחזר יקבל הלקוח תוך 21 יום ממועד הטיסה המקורי לאחר שיפנה בכתב לנותן השירות – חברת התעופה או סוכנות הנסיעות דרכם הזמין את הטיסה. את ההחזר יקבל הלקוח במזומן, בהעברה בנקאית או בהמחאה. 

האם מגיע לי פיצוי של מעבר למחיר כרטיס הטיסה?
על פי החוק, במקרה של שביתה חוקית, כמו זו שמתקיימת היום, לא יכול הלקוח לדרוש פיצוי, אולם אם יצליח להוכיח בבית משפט כי נגרם לו נזק משמעותי, יכול בית המשפט להכריח את הגוף שארגן את השביתה לפצות את הלקוח. אם הפיצוי יאושר, נותן השירות יחויב לשלמו תוך 45 ימים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן