חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המדריך למסנן המתחיל: כך תיצרו רשימת חברים איכותית בפייסבוק

בעידן בו המדיה החברתית שולטת בחייהם של בני אדם, רשימת חברים או עוקבים גדולה היא אחת השאיפות העיקריות של כל אחד. הגדלת הרשימה תורמת לא רק לאגו ולהרגשה הטובה כי אם גם לעתיד המקצועי שלנו. למעשה, רכישת חברים מקצועיים בפייסבוק ובלינקדאין עשויה לעיתים להיתפס כחשובה יותר ממציאת קשרים חברתייים חדשים. 

אנשים רבים רואים ברשימת החברים שלהם ברשתות החברתיות "כלי שימושי לעת הצורך". על פי תפיסה זו, ככל שיש יותר חברים – מצבכם טוב יותר. כך למעשה הפכו הפרופילים האישיים שלנו לבמת אודישנים. לראיה, אנשים מרבים לסנן את רשימות החברים שלהם על בסיס תועלת: מי שיכול לסייע לי ולקדם אותי בעתיד ובהווה נשאר.

לטענת היועץ העסקי גי'סון וומאק, שחיבר את הספר "כיצד להפוך את הטוב ביותר שלכם לטוב יותר", המדיה החברתית היא אחד הכלים החשובים ביותר שלנו לחיזוק מעגל הקשרים המקצועיים. לדבריו, החברים שלנו ברשתות החברתיות הם בעצם מי שאמור להשפיע עלינו מבחינה מקצועית. אולם על מנת לוודא שהשיטה עובדת, תפקידנו להבהיר לחברים בדיוק מה מהות הקשר בינינו". 

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

וומאק מסביר: "המדיה החברתית נועדה כדי לגרום לנו לקבל את ההחלטות הנכונות. על מנת לעשות זאת, אנחנו תמיד זקוקים לעצה מאנשים שאנו סומכים עליהם. לכן עלינו לסנן מחוץ לרשת החברתית שלנו את כל מי שלא תורם לחיינו. מכאן, שברוב המקרים נמצא את עצמנו בסוף התהליך עם רשימת חברים די קטנה".

על פי התיאוריה של וומאק, מספר האנשים המקסימלי שאדם צריך כדי לקבל את ההחלטות הנכונות בחיים הוא חמישה. זהו קומץ האנשים שכדאי לשמור ברשימה. אולם אין זה אומר שכל שאר החברים ברשת החברתית שלכם יימחקו או ייחסמו, למעשה הרשימה המורחבת תשמש אתכם בעיקר לבידור, הפגת מתחים והעברת הזמן. רובם קרוב לוודאי לא ישארו ברשימת החברים שלכם לנצח ועם חלקם בכלל לא תצרו קשר יותר לעולם. 

מי שלא מוכן להסתפק רק בקומץ, מוזמן לאמץ את השיטה של סמנכ"ל כוח אדם ב-HP פיל מקיני שהחליט להגביל את רשימתו ל-40 אנשים קרובים. ברשימה של מקיני נכנסים רק אנשים עימם הוא מנהל קשרים על בסיס יומיומי, אנשים מהם הוא לומד וכן כאלה שהוא מלמד אותם. 

לכל אחד מאיתנו יש את המספר שלו. יכול להיות ששלכם נמצא איפשהו באמצע, בין החמישייה של וומאק ל-40 של מקיני. אולם בכל מקרה, כדאי שתסתכלו שוב על הרשימה הפרטית שלכם ותעשו סדר – השאירו אתכם רק את מי שבאמת חשוב ותורם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן