Forbes Israel Logo

המוחות שנשארים: כל הנתונים לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית

רגע לפני ששנת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ תיפתח, פרסמה הבוקר המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שורת נתונים אודות מערכת ההשכלה האקדמית בארץ.

בארץ קיימים כיום לא פחות מ-66 מוסדות השכלה גבוהה – מהן 7 אוניברסיטאות מחקר, 37 מכללות אקדמאיות ו-21 מכללות להכשרת מורים. השנה צפויים לשבת לספסל הלימודים 308,335 סטודנטים – עלייה של 1.7% ביחס לשנת הלימודים הקודמת. גם במספר הנרשמים לתואר שני חלה עלייה של 3.1%, ומספר הלומדים יעמוד השנה על 59.7%.

אחד הנתונים המעניינים ביותר הוא המשך הירידה באחוז הלומדים לתואר ראשון באוניברסיטאות (1.7%-) לעומת המשך העלייה באחוז הלומדים במכללות (2.8%+) ובאוניברסיטה הפתוחה (2.9%+). השנה שני שליש מהלומדים לתואר ראשון יעשו זאת במכללות השונות. 

צילום: רויטרס

בקרב הלומדים לתואר שני האוניברסיטאות עדיין מובילות על המכללות, אך בהחלט ייתכן כי לא לאורך זמן – שכן השנה חלה עלייה של 8.7% בקרב הלומדים לתואר שני במכללות. 

באשר לחוגי הלימוד המבוקשים, מהדו"ח עולה כי אחוז הסטודנטים הלומדים מדעי הרוח יורד בשנים האחקרונות בהתמדה – מ18.5% עד ל-7.5%. במדעי הניהול, מנגד, חלה עלייה מ6.7% ל11.8%. מדעי הרוח הוא תחום הלימודים בעל סיכויי הקבלה הגבוהים ביותר (1.3 מתמודדים על כל מקום פנוי). התחום בעל סיכויי הקבלה הנמוכים ביותר הוא ארכיטקטורה ובינוי ערים (3.9 מתמודדים על כל מקום פנוי) ולאחריו רפואה (3.7 מתמודדים על כל מקום). 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.