Forbes Israel Logo

“המושג משרד עורכי דין עומד לעבור מהפכה – ואנחנו נוביל אותה”

עם החזון השאפתני הזה, מסתערים עו"ד אלעד נץ ודנית לארי על השוק הרווי של המקצוע המוצף בישראל
כששואלים את היזמים שעומדים מאחורי Partners & Co – רשת מתחמי עבודה ייעודיים לעורכי דין – מה גרם להם להיכנס אל השוק התחרותי של מתחמי העבודה, הם מתרווחים בכיסא ומשחררים את האמירה הבאה: "כל המושג הזה שנקרא 'משרד עורכי דין' עומד לעבור מהפכה – ואנו מתכוונים להוביל אותה". עם החזון השאפתני הזה, מסתערים עו"ד אלעד נץ ודנית לארי על השוק הרווי של המקצוע המוצף בישראל – כך שפוטנציאל עסקי, יש.

לפי עו"ד נץ ולארי, הרשת, המשיקה בימים אלה קומפלקס ראשון במגדלי חג'ג' ברחוב הארבעה בתל-אביב, וכבר מאתרת קומות נוספות במספר מגדלי יוקרה חדשים בלב תל אביב, מתכוונת לחולל מהפכה בתפיסה של עורכי דין את משרדם. "בין אם המשרדים האלה פועלים כבוטיק ובין אם כוללים כ-50 עורכי דין, אנחנו מתכננים, בונים ומעבירים אותם לקומפלקס יוקרתי אחד – הכל על חשבוננו, ואז מתפעלים את משרדם והופכים לכתובת לחשבונית אחת. בפועל, אנו לוקחים את כאב הראש ונותנים להם בחזרה זמן. ואת הזמן שלהם אנחנו מאפשרים להם לנצל ביעילות עבודה ברמת מלון בוטיק, שאפשר למצוא בו שירותי מעטפת מרוכזים ברמה של פירמה מובילה – הכל לפי צרכיה. אין כזו 'חיה' בארץ – ואנו אף משכללים את המודל הקיים בעולם – וגם לשם אנו מכוונים", אומר נץ.

לדברי נץ, ברגע שיצא לדרך עצמאית ועזב משרד עורכי דין גדול, הרגיש בחסרונות המלווים פתיחת משרד שאינו משתווה – בכל הרמות והמישורים – למשרדים הגדולים. "זו תחושה שכיחה בקרב כל עו"ד שפורש ממשרד בינוני או גדול. מעבר לכך שחלק חשוב מהזמן היקר שלי החל להיות מושקע בתפעול במקום בעבודה משפטית, גם איבדתי ברגע את יכולת ההתייעצות ואת פלטפורמת השירותים היעילה, וכמובן חסרה לי היוקרה והנראות. מה גם שכדי לגייס עובדים באותה רמה צריך לשלם 20% יותר, כדי שיסכימו לעבוד במשרד קטן. מעבר לכך, כעצמאי, הייתי צריך לדאוג לכל דבר במשרד, ממכונת הקפה ועד הנייר במדפסת. מהמזכירה ועד התוכנה המשפטית. כך התחדדה אצלי ההבנה שיש צורך, ולכן גם חייב להיות פתרון. כך בנינו קונספט שלוקח את כל האתגרים של משרדים ועורכי דין יחידים, ומתאים פתרונות ייעודיים שעונים בדיוק על הצרכים שלהם. עורך דין יחיד יקבל משרד יוקרתי ברמה שלא הכיר עד היום, ומשרדים יקבלו גישה עם כניסה נפרדת, לפי תכנון שלהם, אבזור – והכל על חשבוננו. כולם ייהנו, לפי הצורך שיגדירו, מכל השירותים האדמיניסטרטיביים והלוגיסטיים במקום אחד.

לחסוך עשרות שעות

כיום, כאמור, נערכת הרשת לפתיחת המתחם הראשון ומגבשת הצעת ערך שהיא מגדירה כ"אולטימטיבית". מצד אחד נותנים מענה לעורכי דין מנוסים, מגשרים ובוררים בדימוס, ומצד שני, למשרדים קטנים עד בינוניים בגודלם, הכוללים בין 4 עד ל-40 עורכי דין.

"מעבר לחיסכון האדיר שבבניית המשרד ואבזורו, אנו בעצם מעניקים למשרדים שירות של מיקור חוץ חכם לכל מה שאינו בליבת העיסוק המקצועי שלהם – כלומר כל מה שאינו הייעוץ המשפטי עצמו", אומר עו"ד נץ ומסביר כי "אם עורך דין, בעל משרד, יכול לחסוך באמצעותנו עשרות שעות שהוא משקיע מדי חודש בניהול תשתיות המשרד שלו – את שלנו עשינו. אבל אנו מציעים יותר מזה – לא רק שאנו נותנים למשרדים מיקום אטרקטיבי בלב מרכז העסקים של תל אביב, אלא גם מעטפת הוליסטית שכוללת מגוון פתרונות אדמיניסטרטיביים ולוגיסטיים, העשרה משפטית, לרבות המשרד עצמו, עם כניסה נפרדת".

בין השירותים הנוספים שהרשת תציע לחבריה: שימוש בחדרי ישיבות מאובזרים בכל הגדלים, ספריה משפטית, הרצאות וסדנאות בתחומי המשפט, ייעול העבודה המשפטית וליגל-טק, אירועי נטוורקינג, השתתפות באירועי קהילה ו-Happy Hour, טרקלין עסקים יוקרתי, בר בסגנון מלון בוטיק, תוכנות משפטיות; ייעוץ חשבונאי (שיסופק על ידי KPMG ועוד); פקידי שליחויות לבתי משפט ולטאבו; שירותי אדמיניסטרציה שונים כגון מענה טלפוני אישי; דואר, כריכות ואפילו שירותי לייפסטייל כגון גיהוץ חולצות, מניקור, ספר, מסאז'ים ותרגולי יוגה. "אנו מבטיחים שלכולם יישאר זמן לעבוד אחרי הפינוקים", אומרת לארי, שותפתו של עו"ד נץ לפרויקט (ולחיים), המשמשת כחברת הוועד המנהל של עמותת 'ידיד', ולשעבר בעלת תפקיד בבית השקעות.

לצד נץ ולארי, את ההשקעה במיזם החדשני מובילות כמה מהדמויות המובילות בעולם העסקים והמשפט בישראל בהם, רוני בירם, ממייסדי אקסלנס לשעבר וכיום משקיע בולט בשוק ההון; קרן השקעות האימפקט B Community2 בבעלות משקיע ההייטק יואל חשין; עו"ד דודי זלמנוביץ, מנכ"ל חברת GLawBAL המובילה את הייעוץ לסקטור המשפטי בישראל, ולצידם – עו"ד רובי בכר, מבכירי עורכי הדין בישראל, המשמש כדירקטור במיזם ומלווה אותו משלב הרעיון.

אתם צופים שעורכי דין מנוסים או משרדים של ממש יעברו אליכם?

"אנחנו פותחים את הקומפלקס הראשון בעוד כחודשיים ואני יכול לומר שיש אצלנו כבר כמה שמות של עורכי דין מאוד מוכרים. מעבר לכך, המחקר שביצענו טרם הכניסה אל הפרויקט, הראה לנו שהחסם העיקרי שמרתיע עורכי דין מנוסים ומשרדים ששוקלים לצאת החוצה אל השוק החופשי, הוא העלות הגבוהה הכרוכה בבניית התשתיות לעסק, בהעברת המשרד, וכמובן בהפעלתו השוטפת. בדיוק במקום הזה אנו באים ואומרים – 'יש לנו פתרון'. אנחנו לוקחים עלינו את הכל: מתכנון אדריכלי ולוגיסטי, דרך הבינוי והריהוט ועד העברת המשרד, והניהול השוטף של תשתיותיו – ואתם תקבלו משרד יוקרתי ותתפנו לעיקר: להיפגש עם הלקוחות שלכם ולעבוד במיקום אטרקטיבי ובלב הזירה העסקית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.