Forbes Israel Logo

המושיע: כך הצעיד יוסי ורשבסקי את ערוץ 10 לדרך חדשה

נראה שבשביל לנהל את ערוץ 10 צריך עצבים מברזל. חובות הולכים ומצטברים, לחצים מצד גורמים פוליטיים ואיומי סגירה חוזרים ונשנים הופכים את התפקיד לכמעט בלתי אפשרי. אך אל סיר הלחץ הזה חזר לפני שנה בדיוק (יולי 2014) יוסי ורשבסקי, שנתיים בלבד לאחר שהרים ידיים ונטש. המטרה הייתה ברורה: להציל את הערוץ ויהי מה.

שנה עברה מאז ורשבסקי, כך נראה, עשה את הבלתי ייאמן. הוא עצר את ההידרדרות, גיבש תוכנית פעולה ארוכת טווח וביצע קיצוץ כואב בשכר ובמצבת העובדים. כתוצאה מכך, בפעם הראשונה מאז שעלה לאוויר, רשם הערוץ רווחים. בינואר השנה הרוויח כ־3 מיליון שקל ועל פי התחזיות, הוא צפוי לסיים את השנה כולה עם רווח של יותר מ־20 מיליון שקל.

אפשר לומר שורשבסקי היה הדבק שהחזיק את ערוץ 10 בחודשים האחרונים ומנע את התפרקותו במהלך דרך החתחתים שהעבירו אותו רוכשים פוטנציאליים, משרד התקשורת ומשרד ראש הממשלה. המשימה כאמור הוכתרה בהצלחה, הערוץ נמכר לחברת RGE של לן בלווטניק ואביב גלעדי (על אף שיש האומרים שורשבסקי העדיף לסגור דווקא עם אילן שילוח), קיבל רישיון שידור חדש ל־15 שנים וצפוי לקבל ממשרד האוצר הנחה משמעותית בתשלום חובות העבר.

יוסי ורשבסקי | צילום: גיא קרן

מהפכה מיתוגית

"יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה", אומר הסלוגן החדש של הערוץ, ולא סתם. התוכנית של ורשבסקי הייתה ברורה – להוביל מהלך שייצור הבדל בין ערוץ 10 לערוץ 2: יותר אקטואליה, דוקו, תעודה ותחקירים – פחות תוכניות ריאליטי, או כפי שכינה זאת לפני מספר חודשים בראיון לדה־מרקר, "טלוויזיה שאנחנו מאמינים בה". מהלכי המיתוג והתוכן יצרו לערוץ 10, באיחור של שנים, דנ"א שמאפיין אותו, מושך קהל ומעלה את ממוצע הרייטינג בשעות הפריים־טיים לנתון דו־ספרתי. גם תזרים המזומנים התייצב בזכות שורה של צעדים שהוביל ורשבסקי, ביניהם קבלת מקדמות עבור פרסום עתידי.

ורשבסקי הוא מנהל כוחני, איש חזק, סוער וחם. הוא מנהל שפועל במהירות – מקבל החלטות נחרצות ואינו מרבה להתמהמה. עם זאת, כפי שמעיד עליו מתן חודורוב, הכתב הכלכלי של הערוץ ויו"ר ועד העובדים, "יוסי הוא אדם נעים, חברותי ובעיקר אמין מאוד, שעומד מאחורי ההבטחות שלו ומגלה רגישות רבה כלפי שותפיו לעשייה – עובדי הערוץ כולם".

"יוסי הוא קודם כל מנהיג. רוב האנשים העובדים תחתיו רוצים ללכת אחריו, כשהוא אומר 'יאללה'", מוסיפה זיוית דוידוביץ, סמנכ"לית התוכניות בערוץ". הוא לא מפיל החלטות קשות כלפי מטה מבלי שהוא מכליל את עצמו".

הכתבה המלאה מופיעה בגיליון יולי של פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.