Forbes Israel Logo

המזגן שלכם בן יותר מ-7 שנים? כך תחליפו אותו במימון הממשלה

הגיע הזמן להחליף את המזגן שלכם? משרד האנרגיה יצא היום שוב במבצע במסגרתו יסבסד לציבור מזגנים חדשים במקום מזגנים ישנים ומזהמים. על פי המשרד, המבצע יהיה בתוקף לכל הציבור, והסבסוד יהיה בשווי של 800-1,800 שקל, בהתאם לסוג המזגן ולעלות הפירוק.

במסגרת הפרויקט יסובסדו כ-45 אלף מזגנים חדשים וחסכוניים במספר פעימות. תקציב הפרויקט בכללותו הוא 50 מיליון שקל. על פי המשרד, החלפת המזגנים צפויה להוביל לחיסכון של כ-50 מיליון קוט"ש בשנה, ובסך הכל כ-350 מיליון קוט"ש לאורך חיי המוצרים. במשרד מעריכים כי את החיסכון השנתי ב-700 שקל בחשבון החשמל הביתי של צרכן ממוצע. החלפת מזגן מיני מרכזי במזגנים מפוצלים, עשויה אף להגדיל את רמת החיסכון הזו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במסגרת המבצע יוצעו מזגנים יעילים אנרגטית, בדירוג A ו-B, עם אחריות כוללת ל-3 שנים. המבצע כולל 12 דגמים של מזגנים, מארבע קבוצות גודל שונות. ארבעת הספקים שזכו במכרז הם תדיראן, פמילי ליין, טורנדו ואלקטרה.

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום קרא לציבור להשתתף במבצע "ולחסוך באנרגיה למשק ומאות שקלים בחשבון החשמל".

כך תחליפו את המגזן

המחיר המוצע ללקוח לאחר הסבסוד כולל את כלל העלויות, ההוצאות והתשלומים: ייעוץ בבית הלקוח, מחיר המזגן החדש, הובלה ופירוק וכן התקנת המזגן החדש, לרבות קידוח והתקנת צנרת עד 5 מטר לכל אחד מהמזגנים בכל סוגי הקירות, סילוק המזגן הישן מבית הלקוח וגריטתו. 

ההשתתפות במבצע מותנית בהחזרת מזגן ישן תמורת החדש. על המזגן המוחזר להיות בן שבע שנים לפחות, מחובר ופועל. מי שרוצה להחליף את המזגן הישן יכול לפנות למוקד השירות של אחת מארבע החברות שמשתתפות במבצע, או למוקד של משרד האנרגיה בטלפון 2307*.


כך זה יעבוד: 

1. הלקוח יבחר דגם מהטבלה ויתקשר למוקד השירות של החברה המספקת את אותו דגם של מזגן. המוקדן בשירות לקוחות של כל חברה ימסור ללקוח את הפרטים הדרושים ויוודא כי המזגן שהוא מעוניין להחליף עומד בתנאי המבצע.

2. אם הלקוח עומד בתנאי המבצע, יתואם עבורו ביקור יועץ.

3. יועץ יגיע לבית הלקוח ויבדוק את התאמת הדירה למזגן/נים הנמכר/ים.

4. היועץ יתקשר למוקד השירות לאשרור ההזמנה, הזמנת טופס בממשל זמין וחיוב הלקוח. היועץ יסמן את המזגן שעובר לגריטה באזיקון וימלא טופס הכולל הצעת מחיר ללקוח ופירוט עלויות נוספות במידת הצורך.

5. מוקד החברה יתאם עם הלקוח מועד אספקה (תוך 50 ימי עבודה).

6. מתקין יגיע לבית הלקוח ויבצע את ההזמנה. 

7. המזגן הישן יועבר מבית הלקוח לאתר הגריטה.

מוקדי השירות של החברות:


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.