Forbes Israel Logo

הנסיך צ'ארלס נגד נטפליקס: מנצלת את כאב משפחת המלוכה לגרוף הון

הסערה סביב העונה הרביעית של "הכתר" מסרבת לגווע: בבית המלוכה כועסים על אופן הצגתם בסדרה, וחוזה של הארי ומייגן עם נטפליקס רק מוסיף שמן למדורה

אף על פי שבני משפחת המלוכה היו שקועים בתגובות לגבי הצגתם בסדרה של נטפליקס, הכתר, עד כה, העונה הרביעית, שיצאה לאקרנים ביום ראשון, הצליחה לעורר כעסים שהביאו לכך שהשתיקה הופרה גם על ידי גורמים בארמון ומקורבים שתוקפים את הסדרה.
חבריו של הנסיך צ'ארלס פתחו אמש במתקפה רועמת על הכתר, והאשימו את המפיקים של דרמת הלהיט של נטפליקס כ"טרולים בתקציב הוליוודי שהציגו בדיה כעובדות", נכתב בעיתון דה מייל און סנדיי.

העונה הרביעית, השנויה במחלוקת מבין העונות ששודרו עד כה, עוסקת באירועי חייה של משפחת המלוכה בין 1979 ל-1990, כולל היחסים הסוערים והבעייתיים בין הנסיך צ'ארלס לנסיכה דיאנה.

אין התחשבות ברגשות משפחת המלוכה

המאמר, אשר זכה להתייחסות נרחבת בתקשורת הבריטית, מצטט גורמים מבית המלוכה המתלוננים כי "מדובר בדרמה ובידור למטרות מסחריות ללא התחשבות באנשים המעורבים בפועל, שחייהם נחטפים ומנוצלים.

"במקרה זה, הסדרה מציפה אירועים שקרו בתקופות קשות מאוד, לפני 25 או 30 שנה, ללא מחשבה על רגשותיו של מישהו. זה לא נכון או הוגן, במיוחד כאשר כל כך הרבה דברים שמתוארים אינם מייצגים את האמת".

בין "המקורבים המלכותיים" אליהם מתייחס העיתון ניתן למנות "כמה מהאנשים הקרובים ביותר אל הנסיך צ'ארלס שהאשימו את נטפליקס בניצול הכאב של המשפחה המלכותית לשם רווח כספי והציגו בדיה כעובדה בגרסתם המעוותת של האירועים".

מלבד כיסוי הנישואים שנידונו להכשל בין הנסיך צ'ארלס לנסיכה דיאנה, הרומן שלו עם קמילה פרקר בולס, לה נישא כעבור שנים וכיום היא הדוכסית מקורנוול, והפרעת האכילה של דיאנה, העונה הרביעית עוסקת באירועים חשובים אחרים כולל התנקשות בחייו לורד מאונטבאטן בשנת 1979 והדחתה של מרגרט תאצ'ר ב-1990.

השחקנית אמה קורין בתפקיד הנסיכה דיאנה. צילום: י"חצ
השחקנית אמה קורין בתפקיד הנסיכה דיאנה. צילום: יח"צ, Netflix

"אבל זה התיאור של צ'ארלס האגואיסט וחסר הרחמים שהתחתן עם דיאנה התמימה תוך שמירה על הרומן שלו עם קמילה פרקר בולס, נשואה אז, שעורר כעס כזה", מדווח הדיילי מייל.

התגובה לעונה החדשה בקרב משפחת המלוכה בבריטניה עוררה גם ביקורת על התוכנית על כך ש"הוליכה את הצופים לחשוב שהמתרחש בסדרה הוא תיאור מדויק של מה שקרה באמת".

תגובת הנסיך וויליאם

על פי עיתון האקספרס, הנסיך וויליאם, הדוכס מקיימברידג', "אינו מרוצה מכך. הוא מרגיש ששני הוריו מנוצלים ומוצגים בצורה שקרית ופשטנית על מנת להרוויח כסף".

במשך ארבע עונות, הכתר, שנפטליקס מתכננת לשדר עוד שתי עונות שלה (בסך הכל 6 עונות), תיארה את חייה של המלכה החל מזמן קצר לפני הכתרתה בשנת 1952.

בעונה החדשה, הכוכבת הבריטית אוליביה קולמן חוזרת לשחק את המלכה אליזבת השנייה כפי שעשתה בעונה השלישית, השחקן ג'וש אוקונור הוא הנסיך צ'ארלס והמצטרפת החדשה לקאסט, אמה קורין, מגלמת את הנסיכה דיאנה.

הטריילר לעונה הרביעית של "הכתר". מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של נפליקס
העסקה של הארי ומייגן עם נטפליקס

בין הנושאים שמוסיפים למחלוקת בתקשורת הבריטית – העובדה שהנסיך הארי ומייגן מרקל, הדוכס והדוכסית מסאסקס החיים כיום בקליפורניה, חתמו על עסקה של מיליוני דולרים להפקת סרטים, סרטי תעודה ותוכניות ילדים עבור נטפליקס.

לעומת זאת, חלק מהמבקרים היו עדינים יותר: "מדוע הכתר גורמת למשפחת המלוכה להיראות לא רק אהודה אלא אפילו חיונית?" תהו בגרדיאן. "כי זאת בדיה".

בהשוואה שנערכה בין הסדרה של נטפליקס לבין סרט תיעודי משנת 1969, ש"תפס אנשים אמיתיים שמנסים לפרוס מספיק מחייהם הפרטיים מבלי לפגוע בתפקידם המכובד, וכתוצאה מכך הם נראים חלולים ומטופשים כאחד", מגלה הסוקר כי "לגרסה הדרמתית יותר יש יד חופשית (או כמעט יד חופשית, בתוך מגבלות הדיוק ההיסטורי ודיני הוצאת הדיבה) לפברק חיים ואירועים, וההמצאה מרגישה אמיתית יותר מכפי שהדבר האמיתי יכול היה אי פעם להרגיש".

צילומים: יח"צ, Netflix

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.