חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המכירה הסיטונאית יוצאת לדרך? בזק אישרה התקשרות עם פרטנר

רפורמת השוק הסיטונאי יוצאת לדרך: בהמשך להחלטת שר התקשורת בנוגע לפתיחת השוק הסיטונאי, הודיעה היום בזק באופן רשמי כי דירקטוריון החברה אישר את ההתקשרות עם חברת פרטנר בעניין המכירה הסיטונאית.

עיקרי התכנית כוללים הגדרת עקרונות ותצורת השירות להספקת שירות גישה לאינטרנט שיתמוך בשירותי אינטרנט, קול, מדיה וטלוויזיה. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה לגבי המחירים הם ימתינו להחלטתו של משרד התקשורת. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"פרסום ההסכם המפורט יקדם את האפשרות ששר התקשורת יבטל את ההפרדה המבנית בתוך 9 חודשים מפרסום הצעת המדף", נאמר בנימוקי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לאישור העסקה. "ביטול ההפרדה המבנית יגדיל את הגמישות העסקית של החברה ואת יכולתה להתמודד עם התחרות בתחום התקשורת". 

מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו | צילום: יח"צ

עוד נטען כי החברה מעריכה שההתקשרות בהסכם תקדם את הסיכויים לקבלת הקלות מהממונה על ההגבלים העסקיים בקשר להגדלת החזקות החברה ביס ושיתופי פעולה עמה.

לאור מורכבות השוק הסיטונאי, מעדיפים בבזק לבסס את הפעילות בשוק הסיטונאי על הסכמות מסחריות ולא על החלטות רגולטוריות. ההתקשרות במבנה המוצע מקדמת את הסיכויים שתנאי ההתקשרות יקבעו בהסכמה בין החברה לפרטנר.

"הודעה שכזאת תוריד קצת לחץ של המשרד מבזק בשל הרצינות שהיא מראה", אומר אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות אי.בי.אי. "ההודעה היא שלב נוסף שמעיד על התקדמות מסויימת בהקמתו של שוק סיטונאי, אך רמות המחירים הם כרגע הנושא המרכזי והן עדיין בגדר נעלם. לאחר מכן תעלה השאלה כמה אגרסיבית פרטנר מתכוונת להיות בניסיונה להיכנס לבית הלקוח ומי הן החברות שינצלו את ההסכם כדי לקבל תנאים דומים".

"לבזק יש פוטנצאיל התייעלות גדול מאד בעקבות ביטול ההפרדה המבנית", ממשיך ליכט, "אך החשש שלנו הוא שכניסת מתחרים חדשים אשר יתקפו את בזק בפעילות הליבה תוביל לפגיעה קשה יותר בשורת ההכנסות. דווקא סלקום עלולה להיפגע מהמהלך כיוון שחוזה שכזה מכניס לחץ למערכת ומחייב את סלקום לנסות להגיע להסכמים גם כן".

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז מוסיף כי "בזק מבינה שכדאי לה להתחרות כשווה (למרות שהבעלות על התשתית תמיד תשחק לטובתה) מול שווים אבל לקבל פרסים על התנהגות טובה שיכולים לחסוך לה למעלה ממיליארד שקל עלויות בשנה (הפרדה מבנית ונכס מס מ-yes).

"פרטנר מבינה כי בסוף השוק יחולק שוב בין 3 שחקניות גדולות", מסכם יעקובי, "ובמקרה הטוב מבחינת הצרכן בין 4 שחקניות, ולכן כדאי לה לחתום על חוזה, לחסוך בעלויות תמסורת ולהציע חבילת שירותים כוללת לצרכן כיתרון תחרותי על שאר המתחרים. להערכתנו, סיכום של בזק עם סלקום אינו רחוק. HOT כרגע מחוץ למשחק וזה עלול לעלות לה ביוקר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן