חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הממונה קבע: סידור המדפים בסופרמרקט על ידי הספקים ייפסק

האם המדפים ברשתות הקמעונאיות הגדולות ייראו מעט אחרת? אמש הודיע הממונה על הגבלים עסקיים, פרופסור דיויד גילה, על החלטתו לפיה יש להביא לכדי סיום את סידור המדפים על ידי הספקים במדפי רשתות השיווק הגדולות ביותר בישראל – מגה ושופרסל.

הסידור של מרבית הקטגוריות נפסקה לחלוטין כבר בתחילה של 2013 ובמספר קטגוריות אפשר הממונה תקופת התארגנות הדרגתית שתסתיים עד סוף השנה, בין היתר בתחום מוצרי החלב וה"van sale" (מוצרים המסופקים הישר מרכבו של המפיץ אל המדף בסניף, בלא תחנת ביניים במחסני הרשת).

מבדיקת רשות ההגבלים העסקיים עלה, בין היתר, כי הגישה הישירה של נציגי הספקים למדפי הרשת עלולה לפגוע פגיעה של ממש בתחרות בשוק המזון, באופן שאינו מצדיק את קיומו של ההסדר.

נושא סידור המדפים בסופרמרקטים נמצא על סדר היום של רשות ההגבלים העסקיים מאז תחילת שנות ה-2000. חקירה של הרשות בעבר העלתה שהסידור מושפע מהתגמול שמקבל הסדרן מהספק עבורו הוא עובד.

צילום: מרק ישראל סלם

בצו המוסכם משנת 2005, שהסדיר את כלל היחסים בין ספקים ורשתות קמעונאיות, נקבע כי בניגוד לשאר הנושאים המטופלים בצו נושא סידור המדפים יובא לאישור מחדש כל שלוש שנים. מאז שנת 2005 ניתנו אישורים מתאימים לכך וכעת, לאחר שהתייעץ בוועדה לפטורים ולמיזוגים, החליט הממונה על ההגבלים להפסיק לחלוטין את סידור מדפי שתי הרשתות הגדולות על ידי הספקים.

נושא סידור המדפים על ידי הספקים עלה כמו כן גם במסגרת עבודתה של ועדת קדמי ומופיע בהצעת חוק המזון שאושרה בממשלה וממתינה לאישור הכנסת. במסגרת ההצעה נקבע איסור על סידור מדפים על ידי הספקים.

רשתות שופרסל ומגה הן שתי הרשתות הקמעונאיות הגדולות, רשת שופרסל מונה בכ-248 סניפים בפריסה ארצית ורשת מגה מונה כ- 198 סניפים בפריסה ארצית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן