חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המנגנון נחשף: כך קובעת פייסבוק מה יופיע בפיד שלכם

אחת מהשאלות המעניינות ביותר עבור משתמשי פייסבוק היא כיצד בדיוק מחליטה הרשת החברתית אילו תכנים תראו בפיד שלכם, כיצד היא בוחרת אילו חברים להציג בעמוד הפרופיל וכיצד היא יודעת אילו משתמשים להציג קודם בחיפוש. כעת, נראה כי התשובה מתבהרת, או לפחות חלק ממנה.

מדרגים את החברים

במידה ואתם משתמשי פייסבוק כבדים, או אפילו כאלה שנכנסים רק פעם אחת ביום לרשת החברתית על מנת לבדוק מה התחדש והתעדכן, אתם בוודאי מכירים את שתי שיטות הסינון של הרשת החברתית: על פי תאריך הפרסום של התכנים השונים, או על פי Top Stories שזכו לחשיפה נכבדת ועשויים לעניין גם אתכם.

עבור המשתמשים שמעדיפים את האפשרות השניה, בוודאי קרה לא פעם שתכנים פחות מעניינים או רלוונטים קיבלו עדיפות על פני תכנים או חברים מעניינים הרבה יותר. כתוצאה מכך החלו משתמשים רבים לתהות כיצד פייסבוק מחליטה מה להציג, וכעת נראה כי משתמש בשם ארג'ון סרידהארן (Arjun Sreedharan) מחזיק בתשובה.

ארג'ון, ביחד עם אתר The Next Web מדווחים כי לפייסבוק יש שיטת ניקוד המדרגת את המשתמשים השונים והאינטרקציות שלהם מול חבריהם, במטרה להבין מהי חוזקת הקשר והעניין ביניהם. הניקוד משפיע על התוצאות המופיעות ראשונות בעת הקלדת שם או מחרוזת בתיבת החיפוש הפנימית באתר, כמו גם משפיעה על רשימת החברים המופיעה בעמוד הפרופיל האישי וכמובן, התוכן שמופיע בפיד הראשי.

למעשה, הדירוג משפיע על כל רשימה שמציגה את חבריהם של המשתמשים באתר, כך שאין ספק כי מדובר על דירוג משמעותי, גם עבורכם. "מאחורי הקלעים", המשמעות היא שפייסבוק עוקבת אחר האינטרקציות השונות שלכם עם כלל חבריכם, החל משליחת הודעות, דרך צפייה בתמונות ועד כניסות אקראיות לעמוד הפרופיל של משתמשים מסויימים במטרה ללמוד על טיב או חוזרת הקשר בין המשתמשים השונים.

להבין את שיטת הדירוג | צילום: רויטרס

מציצים למערכת הניקוד

ארג'ון כתב סקריפט שיאפשר לכם לבדוק את הדירוג של חבריכם באמצעות מספר צעדים. כל מה שיהיה עליכם לעשות הוא להוסיף את הקישור הבא אל רשימת המועדפים שלכם, באמצעות גרירתו אל שורת המועדפים המופיעה מתחת לשורת הכתובת, או באמצעות הכנסתו בצורה ידנית למועדפים, להתחבר לפייסבוק וללחוץ על הקישור. בתמורה תקבלו רשימה המציגה את הניקוד של כלל חבריכם, כאשר הרשומות הראשונות המופיעות תחת Undefined מציגות את העמודים השונים להם עשיתם לייק.

חשוב להבהיר כי הרשימה שתתקבל תציג גם את הדירוג של המשתמשים שאינם חבריכם, אחריהם אתם עוקבים או אפילו נכנסים אל עמוד הפרופיל שלהם בקביעות, זאת במידה ואין לכם יותר מידי חברים בפייסבוק. כלומר, במידה ואתם נוהגים לפקוד משתמש מסויים מידי יום על מנת לעבור על הסטטוסים, התמונות ושאר המידע שיפרסם – פייסבוק יודעת זאת ועוקבת אחר המידע.

המספר שמוצג חסר משמעות לכשעצמו, לפחות עבור המשתמשים עצמם. סביר להניח שעבור פייסבוק מדובר בנתון המכיל בתוכו מידע או התייחסות לאלמנטים מסויימים בקשר בין המשתמשים, ובעוד שאתם לא תוכלו לעשות יותר מידי עם הרשימה שתתקבל לפחות תוכלו להבין למה פוסטים מסויימים מקבלים עדיפות על פני פוסטים אחרים בפיד שלכם.

לכתבה בגיקטיים
עוד בגיקטיים:
גוגל מציגה: ענו על שאלות וקבלו קרדיט לרכישת אפליקציות
דיווח: אפל בוחנת מסך מעוגל וגדול יותר לאייפון הבא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן