Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל מגמה שלילית, שופרסל איבדה 3%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות שערים, לאחר שאתמול ננעלה הבורסה בירידות חדות של יותר מ-1% ועל רקע הפתיחה השלילית בוול סטריט על רקע נתוני התמ"ג הקשים שפורסמו בארה"ב.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.3%, כמו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד התקשורת ירד ב-1%, מדד הנדל"ן נחלדש ב-0.5% ומדד הנפט והגז איבד 1.1% מערכו.

מניית שופרסל צנחה היום ואיבדה 3% מערכה על רקע תוכנית התייעלות עליה הודיעה החברה הבוקר, במסגרתה תרשום הוצאה חד פעמית של 200 מיליון שקל. הרשת תסגור 15 סניפים ותצמצם 65 אלף מ"ר בשטחים מסחריים. מניית חברת מדיוי חזרה לזנק, והוסיפה היום  86.5% לערכה – לאחר שאתמול נחלשה המניה ב-36%.


צילום: אהוד כהנים

אתמול כאמור פורסם כי התמ"ג בארה"ב ברבעון הראשון של 2014 רשם ירידה של 2.9% לעומת עומדן ראשוני של 1% בלבד וצפי לצמצום של 1.8%. גם נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא אכזבו והצביעו על ירידה.

"למרות שהמניות בוול-סטריט נפנפו את הנתונים הללו, הדולר הגיב רע ונחלש למול כל המטבעות המרכזיים", אמרו הבוקר ב-FXCM ישראל. " "במומנטום הנוכחי הדולר-שקל יעשה עד מהרה את דרכו ל-4.0. בנק ישראל עומד בינתיים מנגד ובמומנטום הנוכחי גם התערבות לא תועיל רבות ונאלץ להמתין עד שיעבור בעולם הגל האנטי-דולרי הזה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.