Forbes Israel Logo

המספרים של פינטרסט: "הרשת החברתית של הבנות" עקפה את טוויטר במספר המשתמשים

יתכן שרבים מכם כלל לא שמעו עליה, אך הערכת השווי האחרונה של פינטרס (5 מיליארד דולר), ממקמת אותה במקום הרביעי מבין חברות המדיה החברתית האמריקאיות, אחרי לינקדין (20 מיליארד דולר), טוויטר (23 מיליארד דולר) וכמובן פייסבוק (170 מיליארד דולר). אם מתבוננים על מספר המשתמשים לעומת זאת, נראה שמקומה של פינטרסט הוא בין 3 הגדולות.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי פירמת השיווק של פינטרסט, Ahalogy, רק מחזק את ההערכה ומצביע על כך שהרשת החברתית המאפשרת לאנשים לשתף על לוח מודעות וירטואלי אוסף של תמונות ו"דברים" שמעניינים אותם, עקפה את טוויטר בפופולריות בארה"ב ורק ממשיכה לצבור אהדה נוספת.


פינטרסט. קצב גידול משתמשים מרשים | צילום: shutterstock

מתוך נתונים על 1,300 נשים וגברים בגילאים 15 ומעלה, מעריכה החברה שכ-22% מהאמריקאים משתמשים כעת ברשת החברתית לפחות על בסיס חודשי. מדובר בכ-53 מיליון משתמשים. מחקר אחר מצביע על כך שזהו מספר דומה לזה של לינקדין ומעט גבוה מזה של טוויטר (19%). בדוחות הרבעוניים האחרונים, דווחה טוויטר על 57 מיליון משתמשים באמריקה, אך המספר כולל גם את קנדה.

משתנה אחד שיכול לשנות את כללי המשחק ולהקפיץ את המספרים של פינטרסט הוא הפופולריות שלה בקרב גברים. כיום כמעט כל בסיס המשתמשים של הרשת החברתית מורכב מנשים (80%), ומחקרים מראים כי אחוז זה רק הולך וגדל. אך נתון נוסף במחקר של Ahalogy מצביע על כך שבחצי שנה האחרונה דווקא יותר גברים ניסו את פינטרסט בפעם הראשונה מאשר נשים. ברור כי יש הרבה יותר גברים שעדיין לא משתמשים ברשת, ולכן צפוי כי אחוז המשתמשים החדשדים מקרב הגברים יהיה גבוהה יותר, אך אם אכן היא תצליח לצבור אהדה גם בקרב המין הגברי, המספרים של פינטרסט יוכלו להרקיע שחקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.