חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המרכז הרפואי “כרמל” – איכותי ובטוח

תום חמישה ימי מבדק קפדני שנערך ע"י צוות של ארבעה בקרים נציגי ארגון ה-JCI האמריקאי (Joint Commision Institution), הוסמך ביה"ח כרמל בפעם השלישית ברציפות, וקיבל שוב את תו התקן המעיד על עמידתו בכל הסטנדרטים המחמירים של ארגון האיכות ובטיחות וגם כמרכז רפואי מצטיין להוראה, אקדמיה ומחקר.

מדובר בתו תקן בינלאומי מחמיר ביותר לתחום האיכות והבטיחות והוא המעיד כי מוסד הבריאות הנבדק עומד בתקנים ובסטנדרטים בינלאומיים של איכות רפואית, אקדמית ומחקרית ובעיקר, עומד בסטנדרטים של בטיחות המטופל. מנהלת מערך האיכות והבטיחות של ביה"ח כרמל, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הסבירה כי מבדק האיכות הוא למעשה כלי לבדיקה שיטתית ויסודית של כל תהליכי העבודה בביה"ח, "המבדק בנוי ממאות סטנדרטים העוסקים בכל היבטי הטיפול במטופלים, המערכות התומכות וכן בבטיחות המבנה ותשתיות ביה"ח", הסבירה ד"ר אלרעי.

במהלך ימי המבדק, עבר צוות הסוקרים ובדק בקפדנות את כל מחלקות האישפוז בבית החולים ובדק מעל 1200 פרמטרים שונים. הסוקרים תשאלו ובדקו את הצוותים הרפואיים וצוותי הסיעוד על ביצוע תהליכים רפואיים, בדקו את בית המרקחת והניהול התרופתי בכלל המחלקות. כמו כן, נבדקו המעבדות, מכון הדימות מחלקת משאבי אנוש ועוד. הסוקרים גם שאלו מטופלים ובני משפחה על הטיפול הרפואי ודרך מתן המידע ע"י הצוות הרפואי.
חלק מרכזי ממבדק האיכות כלל את בטיחות תשתיות המבנה, המערך הלוגיסטי ושרשרת האספקה של ביה"ח. הצוות בדק את תשתיות המים, החשמל, בטיחות אש, בקרת המבנה וההיערכות לחירום. נבדקה גם בטיחות המזון, וכן מערך בריאות ובטיחות הסביבה, חומרים מסוכנים, ניהול ובטיחות המכשור הרפואי ועוד.

המנהלת האדמניסטרטיבית של ביה"ח, סיגל זומר, אמרה כי "אין ספק כי קבלת התו הבינלאומי היא תעודת כבוד והוקרה לעבודה המאומצת והנהדרת של כלל הצוותים בביה"ח לאורך כל השנים. אנחנו מחוייבים לעבודה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות והם הערובה הטובה ביותר שלנו לאיכות ובטיחות הפעילות בבית החולים לאורך זמן", אמרה זומר.
מנהלת הסיעוד דלית פינטל ציינה כי "המטרה שלנו היא שעקרונות האיכות והבטיחות של ה-JCI יהיו סטנדרט העבודה השוטף של כלל הצוותים בבית החולים ללא קשר למבדק הנערך פעם בשלוש שנים. אני מבקשת להודות לכל מאות האחים והאחיות שלנו בכרמל אשר שומרים תמיד על עבודה איכותית ובטיחותית".

ד"ר פאלו נאנו, מנהל צוות הבקרה האמריקאי, סיכם את המבדק בכרמל ואמר, "מצאנו כאן בית חולים מאוד מחויב לבטיחות המטופלים, איכות הטיפול ולמחקר רפואי. לאורך כל המבדק, פגשנו רק אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. ביה"ח כרמל הוא בהחלט מוסד רפואי העומד מבחינתנו בכל הסטנדרטים הגבוהים והבינלאומיים של איכות ובטיחות ואנו שמחים להעניק לו, בפעם השלישית, את תו ה-JCI לאיכות ובטיחות".

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח אמר כי, "אני רואה בקבלת תקן האיכות בפעם השלישית הישג אדיר של צוות בית החולים שלנו. אימצנו את הסטנדרטים הללו ואנו עובדים על פיהם כבר תקופה ארוכה ובכך משפרים כל הזמן את האיכות הרפואית ואת בטיחותם של מטופלינו. אני גאה שבית החולים זכה להכרה רשמית מגורם בינלאומי על היותו בית חולים איכותי ומצוין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן