Forbes Israel Logo

המרכז מתחמם: מספר עסקות הנדל"ן בת"א זינק ב-15%

ברבעון השלישי נחתמו בישראל 26 אלף עסקות נדל"ן –  עלייה של כ-9% במספר עסקות הנדל"ן בהשוואה לרבעון הקודם, ועלייה של 36% בהשוואה לרמות השפל שנרשמו ברבעון השלישי בשנה שעברה, בשיא המחאה החברתית – כך עולה מנתונים שפרסם משרד האוצר.

לפי האוצר, אזור השפלה הוביל את הגידול במספר העסקאות ברבעון השלישי, עם עלייה של כ-18% בהשוואה לרבעון הקודם, ועלייה של 77% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול החד במספר העסקות באזור זה חל על רקע גידול משמעותי בפעילות המשקיעים וברכישת דירות על ידי זוגות צעירים. מנגד, רכישת דירות על ידי משפרי דיור באזור זה עלתה בשיעור של 5% בלבד בהשוואה לרבעון הקודם.

מנגד, באזור ירושלים נרשמה ירידה של כ-2% במספר העסקות. מי שהובילו את הירידה בעסקות ברבעון השלישי באזור זה היו הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור (ירידה של 4%), בעוד רכישת דירות על ידי משקיעים עלתה בשיעור מתון של 2%. פלח השוק היחידי באזור זה אשר רשם גידול משמעותי בפעילות היו תושבי החוץ.

גם הזוגות הצעירים חוזרים לשוק הדיור. על פי נתוני האוצר, בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 14% ברכישת דירות על ידי זוגות צעירים, כאשר מרבית הזוגות התרחקו מתל אביב היקרה, בה נרשמה מתחילת השנה עלייה של 4% בלבד בקרב הזוגות הצעירים, בין השיעורים הנמוכים ביותר בהשוואה ארצית.

מן הנתונים עולה גם כי משקל המשקיעים בשוק הנדל"ן עלה, זאת בטרם נכנסו לתוקפן התקנות של המפקח על הבנקים שאמורות להקשות על המשקיעים לרכוש דירות. בממוצע, עמד משקל המשקיעים ברבעון השלישי על 23.4% מסך העסקות, עלייה של 1% לעומת הרבעון הקודם. במהלך הרבעון השלישי הלך והתגבר קצב הרכישה של דירות על ידי משקיעים. כתוצאה מכך, עלה משקל המשקיעים בסך העסקות משיעור של 22% ביוני לשיעור של 25% בספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.